Skip to main content

KOGVS20DIAK Cognitive-behavioural methods in working with mental health problems and drug abuse (5cr)

Code: KOG0005A15S-3006

General information


Enrollment
02.03.2020 - 18.03.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.09.2020 - 06.11.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
EDUCATION
Campus
Diak joint implementation
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
Teachers
Margarita Sakilayan-Latvala
Hanna Rautio
Course
KOG0005A15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization KOGVS20DIAK Cognitive-behavioural methods in working with mental health problems and drug abuse KOG0005A15S-3006. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Orientaatio,

Objective

Opiskelija
- tuntee kognitiivis-behavioraalisia lähestymistapoja mielenterveys- ja päihdetyössä
- osaa tarkastella asiakastilanteita kognitiivis-behavioraalisesta viitekehyksestä
- osaa soveltaa joitakin kognitiivis-behavioraaliseen lähestymistapaan perustuvia menetelmiä ja työkaluja hoito-, hoiva-, huolenpito- ja asiakastyössä mielenterveys- ja päihdepalveluissa

Content

1 Kognitiivis-behavioraaliset lähestymistavat
a menetelmien kentässä
b lähestymistapojen perusteet
2 Perehtyminen keskeisiin työtapoihin
a Dialektinen käyttäytymisterapia (DKT) ja retkahduksen ehkäisy
b Monidiagnostiikka
c Hyväksymis- ja omistautumisterapian suuntaus, joka perustuu mindfullness-ajatteluun
3 Asiakastyön analysointi kognitiivisesta kehyksestä

Materials

Nimetty Moodle Roomsissa

Teaching methods

Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Opiskelija
•tietää kognitiivis-behavioraalisten lähestymistapojen teoreettiset selitysmallit ja niiden historialliset lähtökohdat
•ymmärtää kognitiivis-behavioraalisten lähestymistapojen tavoitteen auttaa asiakasta tiedostamaan, arvioimaan ja muokkaamaan mielenterveys- ja/tai päihdeongelmaan liittyvää ajatteluaan ja käyttäytymistään
•tietää kognitiivis-behavioraalisten lähestymistapojen käytännön sovelluksia (menetelmiä ja tekniikoita) mielenterveys- ja päihdetyön asiakastyössä
•oppii analysoimaan toimintansa perusteita ja ammatillista kehittymistään kognitiivis-behavioraalisten työtapojen soveltamisessa.

Tarkennettu sisältö:
•Kognitiivis-behavioraaliset lähestymistavat
- menetelmien kentässä
- lähestymistapojen perusteet
•Perehtyminen keskeisiin työtapoihin
- Dialektinen käyttäytymisterapia (DKT) ja retkahduksen ehkäisy
- Monidiagnostiikka
- Hyväksymis- ja omistautumisterapian suuntaus, joka perustuu mindfulness-ajatteluun
•Asiakastyön analysointi kognitiivisessa kehyksestä

Opintosuorituksen kuvaus
Opiskelija perehtyy mielenterveyden ja päihteiden käytön haasteisiin. Opiskelija valitsee yhden kognitiivis-behavioraalisen menetelmän tai tekniikan, johon hän perehtyy jakson aikana.

Completion alternatives

Tentti
Tenttimateriaali:
Kognitiivinen psykoterapia
TAI
Osallistuminen työelämän hankkeeseen/työelämäyhteistyöhön etukäteen hyväksytyn, opintojakson tavoitteisiin ja sisältöön nojaavan suunnitelman mukaisesti. Suoritustavasta sovitaan vastuulehtoreiden kanssa.

Qualifications

Perustiedot mielenterveys-, kriisi- ja päihdetyöstä.

Further information

Opintojaksoa ei voi toteuttaa suurryhmäopetuksena, koska opintojakson aihepiiri edellyttää mahdollisuutta pohtia ydinsisältöjä syvällisesti ja omaa ammattillista toimintaansa reflektoiden.

Go back to top of page