KOGVS20DIAK Cognitive-behavioural methods in working with mental health problems and drug abuse (5cr)
Code: KOG0005A15S-3006
General information
- Enrollment
- 02.03.2020 - 18.03.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.09.2020 - 06.11.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- EDUCATION
- Campus
- Diak joint implementation
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Margarita Sakilayan-Latvala
- Hanna Rautio
- Course
- KOG0005A15S
Unfortunately, no reservations were found for the realization KOGVS20DIAK Cognitive-behavioural methods in working with mental health problems and drug abuse KOG0005A15S-3006. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Orientaatio,
Objective
Opiskelija
- tuntee kognitiivis-behavioraalisia lähestymistapoja mielenterveys- ja päihdetyössä
- osaa tarkastella asiakastilanteita kognitiivis-behavioraalisesta viitekehyksestä
- osaa soveltaa joitakin kognitiivis-behavioraaliseen lähestymistapaan perustuvia menetelmiä ja työkaluja hoito-, hoiva-, huolenpito- ja asiakastyössä mielenterveys- ja päihdepalveluissa
Content
1 Kognitiivis-behavioraaliset lähestymistavat
a menetelmien kentässä
b lähestymistapojen perusteet
2 Perehtyminen keskeisiin työtapoihin
a Dialektinen käyttäytymisterapia (DKT) ja retkahduksen ehkäisy
b Monidiagnostiikka
c Hyväksymis- ja omistautumisterapian suuntaus, joka perustuu mindfullness-ajatteluun
3 Asiakastyön analysointi kognitiivisesta kehyksestä
Materials
Nimetty Moodle Roomsissa
Teaching methods
Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Opiskelija
•tietää kognitiivis-behavioraalisten lähestymistapojen teoreettiset selitysmallit ja niiden historialliset lähtökohdat
•ymmärtää kognitiivis-behavioraalisten lähestymistapojen tavoitteen auttaa asiakasta tiedostamaan, arvioimaan ja muokkaamaan mielenterveys- ja/tai päihdeongelmaan liittyvää ajatteluaan ja käyttäytymistään
•tietää kognitiivis-behavioraalisten lähestymistapojen käytännön sovelluksia (menetelmiä ja tekniikoita) mielenterveys- ja päihdetyön asiakastyössä
•oppii analysoimaan toimintansa perusteita ja ammatillista kehittymistään kognitiivis-behavioraalisten työtapojen soveltamisessa.
Tarkennettu sisältö:
•Kognitiivis-behavioraaliset lähestymistavat
- menetelmien kentässä
- lähestymistapojen perusteet
•Perehtyminen keskeisiin työtapoihin
- Dialektinen käyttäytymisterapia (DKT) ja retkahduksen ehkäisy
- Monidiagnostiikka
- Hyväksymis- ja omistautumisterapian suuntaus, joka perustuu mindfulness-ajatteluun
•Asiakastyön analysointi kognitiivisessa kehyksestä
Opintosuorituksen kuvaus
Opiskelija perehtyy mielenterveyden ja päihteiden käytön haasteisiin. Opiskelija valitsee yhden kognitiivis-behavioraalisen menetelmän tai tekniikan, johon hän perehtyy jakson aikana.
Completion alternatives
Tentti
Tenttimateriaali:
Kognitiivinen psykoterapia
TAI
Osallistuminen työelämän hankkeeseen/työelämäyhteistyöhön etukäteen hyväksytyn, opintojakson tavoitteisiin ja sisältöön nojaavan suunnitelman mukaisesti. Suoritustavasta sovitaan vastuulehtoreiden kanssa.
Qualifications
Perustiedot mielenterveys-, kriisi- ja päihdetyöstä.
Further information
Opintojaksoa ei voi toteuttaa suurryhmäopetuksena, koska opintojakson aihepiiri edellyttää mahdollisuutta pohtia ydinsisältöjä syvällisesti ja omaa ammattillista toimintaansa reflektoiden.