KOU01PK23HKI Public health nurses' work with school children and students (2cr)
Code: KOU0102A15S-3008
General information
- Enrollment
- 19.09.2022 - 09.10.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.03.2023 - 14.04.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Terveys- ja kirkonala
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 333
- Degree programmes
- BA in Health Care, Public Health Care
Unfortunately, no reservations were found for the realization KOU01PK23HKI Public health nurses' work with school children and students KOU0102A15S-3008. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Opintosuorituksen kuvaus:
• Orientaatio opintokokonaisuuteen
• Luennot
• Mielenterveyden edistäminen kouluterveydenhuollossa -koulutuskokonaisuus (verkkokurssit)
• Itsenäinen opiskelu taitopajaa varten
• Taitopaja (näön, kuulon ja ryhdin seulonta, seulat ja terveystarkastuslomakkeet) ja simulaatio (terveystarkastus).
• Tentti
Luennoilla läsnäolovelvoite. Taitopaja- ja simulaatio-opetuksessa 100% läsnäolovelvoite.
Objective
Students
• can explain the principles and practices of monitoring the growth and development of school-age children and adolescents
• know how to assess the need for special support, child welfare and continued care of school-age children, adolescents and their families in collaboration with families and other actors
• know how to find health information related to students
• know how to use key legislation governing public health nurse work and national and international social services and healthcare policies as a basis for their work
• know how to apply the ethical principles of public health nurse work
• know how to document public health nurse work carried out with individuals and communities
Content
• school healthcare services and the legislation and instructions governing them
• health checks, methods of monitoring health, assessment and health records
• correctly-timed support and bringing up concerning issues
• need for special support and examinations, referring to follow-up treatments, child welfare
• individual and community student healthcare
Materials
• Neuvolatoiminta, koulu- ja opiskelijaterveydenhuolto sekä ehkäisevä suun terveydenhuolto. Asetuksen (380/2009) perustelut ja soveltamisohjeet. Sosiaali- ja terveysministeriö 2008. Saatavilla http://urn.fi/URN:NBN:fi-fe201504222997
• Mäki, P., Wikström, K., Hakulinen-Tuovinen, T. & Laatikainen, T. (2017). Terveystarkastukset lastenneuvolassa ja kouluterveydenhuollossa: Menetelmäkäsikirja. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. Opas 14/2017, 4. uudistettu painos. Saatavilla http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/135858/URN_ISBN_978-952-302-964-4.pdf?sequence=1&isAllowed=y
• Opiskeluhuolto. Terveyden- ja hyvinvoinnin laitos. Saatavilla https://thl.fi/fi/web/lapset-nuoret-ja-perheet/peruspalvelut/opiskeluhuolto
• Tuovila, T., Seilo, N. & Kunttu, K. (2020). Opiskeluterveydenhuollon opas 2020. Sosiaali- ja terveysministeriö. Saatavilla https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/162195
• Mielenterveyden edistäminen kouluterveydenhuollossa -koulutuskokonaisuus (verkkokurssit). Saatavilla: https://www.oppiportti.fi/op/koti#verkkokurssit
• Neuko
• Muu ajankohtainen oppimateriaali ja kirjallisuus Diaklessa
Teaching methods
Luennot, taitopajat, itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä, verkkokurssi ja tentti
Exam schedules
Lukujärjestyksen mukaisesti. Tentin uusinta yleisuusintatenttipäivinä.
Qualifications
1-4 lukukauden opinnot on oltava suoritettuina.