KOU02PS22HKI Health promotion of school-age children and young people (2cr)
Code: KOU0202A20S-3001
General information
- Enrollment
- 01.03.2022 - 18.03.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.10.2022 - 18.11.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- EDUCATION
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 333
- Degree programmes
- BA in Health Care, Public Health Care
- Teachers
- Inga Klen
- Anu Piispanen
- Course
- KOU0202A20S
Unfortunately, no reservations were found for the realization KOU02PS22HKI Health promotion of school-age children and young people KOU0202A20S-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Opintosuorituksen kuvaus:
• Itsenäinen opiskelu: lasten ja nuorten tapaturmat
• Yksilötehtävä: verkkotehtävä koulun ja oppilaitosten terveydellisten olojen valvonnasta
• Ryhmätyöskentely: kirjallinen suunnitelma ja terveystapahtuman järjestäminen koululaisten ja nuorten terveystottumuksista
Terveystapahtumassa 100% läsnäolovelvoite.
Objective
Students
• know how to support and guide school-age children and adolescents through methods of health promotion that strengthen inclusion
• know how to encourage families in parenthood and promote a healthy lifestyle in a culturally sensitive manner
• know how to assess, prevent and interfere in the reasons for health disparities and marginalisation in school-age children and adolescents
• know how to apply various guidance and support methods with individuals and communities in diverse operating environments, also in social media
Content
• promoting and preventative health promotion with individuals and communities
• age group- and community-specific wellbeing data
• culturally sensitive and functional working methods that support resources in various operating environments
• supporting self-care and referring to follow-up care
• a safe and healthy school and study community and environment
Materials
• Kouluterveyskysely. Terveyden- ja hyvinvoinnin laitos. Saatavilla https://thl.fi/fi/tutkimus-ja-kehittaminen/tutkimukset-ja-hankkeet/kouluterveyskysely
• Terve koululainen. Terve koululainen -hanke. UKK-instituutti. Saatavilla http://www.tervekoululainen.fi/etusivu
• Hietanen-Peltola, M. & Korpilahti, U. (toim) 2015. Terveellinen, turvallinen ja hyvinvoiva oppilaitos : Opas ympäristön ja yhteisön monialaiseen tarkastamiseen. Terveyden- ja hyvinvoinnin laitos. Saatavilla https://www.julkari.fi/handle/10024/126936
• Neuvokas perhe. Saatavilla https://neuvokasperhe.fi/
• Syödään ja opitaan yhdessä -kouluruokailusuositus. Valtion ravitsemusneuvottelukunta. Opetushallitus ja Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (2017). Saatavilla https://www.julkari.fi/handle/10024/131834
• Amisbarometri.: https://www.otus.fi/hanke/amisbarometri/
• Lasten ja nuorten terveystapatutkimukset. Saatavilla
• Maahanmuuttajalasten, nuorten ja perheiden terveys. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. Saatavilla https://thl.fi/fi/web/maahanmuutto-ja-kulttuurinen-moninaisuus/maahanmuutto-ja-hyvinvointi/maahanmuuttajalasten-nuorten-ja-perheiden-terveys
Teaching methods
Tavoitteet
Opiskelija
• osaa tukea ja ohjata kouluikäistä ja nuorta osallisuutta vahvistavilla terveyden edistämisen menetelmillä
• osaa kannustaa kulttuurisensitiivisesti perhettä vanhemmuudessa ja terveellisten elintapojen edistämisessä
• osaa arvioida ja ehkäistä kouluikäisten ja nuorten terveyserojen ja syrjäytymisen syitä ja puuttua niihin
• osaa soveltaa erilaisia yksilöiden ja yhteisöjen ohjauksen ja tukemisen menetelmiä vaihtelevissa toimintaympäristöissä, myös sosiaalisessa mediassa
Ydinsisällöt:
• promotiivinen ja preventiivinen yksilöiden ja yhteisöjen terveyden edistäminen
• ikäryhmä- ja yhteisökohtainen hyvinvointitieto
• voimavaroja tukevat kulttuurisensitiiviset ja toiminnalliset työmenetelmät erilaisissa toimintaympäristöissä
• omahoidon tukeminen ja jatkohoitoon ohjaaminen
• turvallinen ja terveellinen koulu- ja opiskeluyhteisö ja –ympäristö
• kouluikäisen ja nuoren ravitsemus
• lasten ja nuorten tapaturmat
Employer connections
Työelämäyhteistyö peruskoulun tai toisen asteen oppilaitoksen kanssa
Qualifications
1-4 lukukauden opinnot on oltava suoritettuina.