LAS6ES22HKI Lastensuojelun avohuollon ja sijaishuollon työmenetelmät ja -käytännöt (5cr)
Code: LAS6005E19S-3002
General information
- Enrollment
- 02.07.2022 - 31.07.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2022 - 31.07.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- EDUCATION
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 20
- Degree programmes
- Specialisation Education in Child Welfare Work
- Course
- LAS6005E19S
Unfortunately, no reservations were found for the realization LAS6ES22HKI Lastensuojelun avohuollon ja sijaishuollon työmenetelmät ja -käytännöt LAS6005E19S-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Objective
Osallistuja syventää osaamistaan lapsi- ja perhelähtöisen lastensuojelun työmuodoista, -menetelmistä ja -käytännöistä.
Lastensuojelun avohuollon ja sijaishuollon työmenetelmät ja -käytännöt opintojakson tavoitteena on, että opiskelija osaa perustella teoreettisesti lastensuojelun avohuollon ja sijaishuollon lähestymistapoja ja työmenetelmiä.
Hän kykenee liittämään menetelmätyöskentelyn osaksi asiakasprosessia, osoittaa konkreettisesti hallitsevansa menetelmien perustellun käyttämisen, osaa tehdä näkyväksi omaa osaamistaan ja arvioi työmenetelmän käyttöä suhteessa oman työpaikan toimintaan, osaamiseen ja toimintakulttuuriin.
Osallistuja kykenee valitsemaan käyttöönsä näyttöön perustuvan asiakastyön työmenetelmän tai hyvän käytännön.
Content
Lastensuojelun avohuollon ja sijaishuollon työmenetelmät ja käytännöt opintojaksolla perehdytään lastensuojelutyön ammatillisen menetelmäosaamisen teoreettisiin ja käytännöllisiin ulottuvuuksiin. Lisäksi opintojaksolla perehdytään erityisesti avohuollon ja sijaishuollon työmenetelmiin ja hyviin käytäntöihin.
Opintojakson oppimistehtävä toimii erikoistumiskoulutuksen lastensuojelutyön menetelmäopintojen yhteenvetona. Opiskelijoiden valitsemia ja esittelemiä työmenetelmiä ja lähestymistapoja jaetaan ja arvioidaan yhdessä lähiopetuksen työpajoissa sekä loppuseminaarissa.