Skip to main content

LUOPS22HKI (SOS) Creativity and functionality as a resource and expertise (5cr)

Code: LUO0005A20S-3021

General information


Enrollment
01.03.2022 - 18.03.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.11.2022 - 16.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Sosiaali- ja kirkonala
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
Teachers
Severi Saihomaa
Jaana Rintala
Scheduling groups
A-ryhmä (Size: 0 . Open UAS : 0.)
B-ryhmä (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Small groups
A-ryhmä
B-ryhmä
Course
LUO0005A20S

Unfortunately, no reservations were found for the realization LUOPS22HKI (SOS) Creativity and functionality as a resource and expertise LUO0005A20S-3021. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Objective

Students
• recognise their own creativity and resources as part of wellbeing and expertise
• know how to use their creativity and resources in social work
• understand the basis and objectives of creative, art-based and functional social work
• are familiar with and know how to apply creative, art-based and functional methods in work carried out with various types of customers
• know how to support humans’ social agency

Content

• sectors of creativity and resources
• basis and objectives of creative, art-based and functional working
• creative, art-based and functional methods
• supporting humans’ social agency through guidance
• examining and strengthening the student’s own creativity, resources and agency

Materials

Karjalainen, A. L. (toim.). (2019). Luovan toiminnan työtavat. Käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. PS-kustannus.

Diaklessa muut suositeltavat lähteet

Teaching methods

Opetusmenetelmät:
Lähiopetus, itsenäinen työskentely, tiimitehtävä, reflektiotehtävä, tentti.
Lähiopetukseen osallistuminen välttämätöntä.

Exam schedules

Lukujärjestyksen mukaisesti

Completion alternatives

Ensisijaisesti osallistuminen seuraavan lukukauden toteutukseen tai toiminnallisen osuuden suunnittelu, toteutus, arviointi ja raportointi reflektointeineen (yksilötehtävänä)
ja yksilötentti yleisenä tenttipäivänä

Student workload

1 op = 26,7t

Further information

Opiskelija hakee AHOTia, jos kokee, että hänen osaamisensa vastaa opintojakson tavoitteita. Opiskelijan tulee perustella ja osoittaa osaamisensa AHOT-hakemuksessa.

Osallistuminen opetukseen on välttämätöntä. Ensisijaisesti opiskelijat korvaavat mahdolliset poissaolonsa rinnakkaisryhmän opetukseen osallistumalla. Jos korvaaminen ei ole mahdollista, tekee opiskelija korvaavan tehtävän opettajien ohjeistuksen mukaisesti.

Go back to top of page