LUOPS22HKI (SOS) Creativity and functionality as a resource and expertise (5cr)
Code: LUO0005A20S-3021
General information
- Enrollment
- 01.03.2022 - 18.03.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 14.11.2022 - 16.12.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Sosiaali- ja kirkonala
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Severi Saihomaa
- Jaana Rintala
- Scheduling groups
- A-ryhmä (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- B-ryhmä (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- A-ryhmä
- B-ryhmä
- Course
- LUO0005A20S
Unfortunately, no reservations were found for the realization LUOPS22HKI (SOS) Creativity and functionality as a resource and expertise LUO0005A20S-3021. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Objective
Students
• recognise their own creativity and resources as part of wellbeing and expertise
• know how to use their creativity and resources in social work
• understand the basis and objectives of creative, art-based and functional social work
• are familiar with and know how to apply creative, art-based and functional methods in work carried out with various types of customers
• know how to support humans’ social agency
Content
• sectors of creativity and resources
• basis and objectives of creative, art-based and functional working
• creative, art-based and functional methods
• supporting humans’ social agency through guidance
• examining and strengthening the student’s own creativity, resources and agency
Materials
Karjalainen, A. L. (toim.). (2019). Luovan toiminnan työtavat. Käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. PS-kustannus.
Diaklessa muut suositeltavat lähteet
Teaching methods
Opetusmenetelmät:
Lähiopetus, itsenäinen työskentely, tiimitehtävä, reflektiotehtävä, tentti.
Lähiopetukseen osallistuminen välttämätöntä.
Exam schedules
Lukujärjestyksen mukaisesti
Completion alternatives
Ensisijaisesti osallistuminen seuraavan lukukauden toteutukseen tai toiminnallisen osuuden suunnittelu, toteutus, arviointi ja raportointi reflektointeineen (yksilötehtävänä)
ja yksilötentti yleisenä tenttipäivänä
Student workload
1 op = 26,7t
Further information
Opiskelija hakee AHOTia, jos kokee, että hänen osaamisensa vastaa opintojakson tavoitteita. Opiskelijan tulee perustella ja osoittaa osaamisensa AHOT-hakemuksessa.
Osallistuminen opetukseen on välttämätöntä. Ensisijaisesti opiskelijat korvaavat mahdolliset poissaolonsa rinnakkaisryhmän opetukseen osallistumalla. Jos korvaaminen ei ole mahdollista, tekee opiskelija korvaavan tehtävän opettajien ohjeistuksen mukaisesti.