Skip to main content

PROPS21TKU Project studies 2 (5cr)

Code: PRO0005A11H-3005

General information


Enrollment
01.03.2021 - 17.03.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.09.2021 - 10.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
Campus
Turku
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
BA in Humanities, Sign Language and Interpreting
Teachers
Hely Korte
Mari Virtanen
Karoliina Kivimies
Ulla Niittyinperä
Riia Lamminmäki
Satu Elo
Veera Kuusela
Course
PRO0005A11H

Unfortunately, no reservations were found for the realization PROPS21TKU Project studies 2 PRO0005A11H-3005. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Tämä opintojakso muodostaa itsenäisen oman opintokokonaisuutensa ja jatkaa luontevasti sen osaamisen syventämistä, jonka opiskelija sai Projektiopinnot 1 -opintojaksolla edellisenä lukukautena. Projektiopinnot 1 -opintojakso keskittyi yleisiin projektityöskentelytaitoihin, joita opiskelija tarvitsee nykypäivän työelämässä. Tämän Projektiopinnot 2 -opintojakson aikana opiskelija pääsee soveltamaan oppimiaan taitoja käytäntöön toteuttaessa työelämälähtöistä projektia.
Opintojakso jatkaa työskentelyä siitä, mihin 5. lukukauden Projektiopinnot 1 -opintojakso jäi. Opiskelijat toimivat aiemmin muodostamissaan projektiryhmissä. Tällä opintojaksolla on keskeistä projektisuunnitelman toteuttaminen sekä tulosten arviointi. Opettajan rooli opintojaksolla on hyvin ohjaava ja toimintaa tukeva, varsinaista lähiopetusta jaksolla ei ole. Opiskelijoilla on käytettävissään nimetty sisällön ohjaaja sekä toisaalta myös projektiopintojen prosessia ohjaava opettaja. Opettaja ohjaa opiskelijoita käyttäen hyväksi verkkoalustaa sekä tarvittaessa pienryhmätilanteita. Tämä työskentelytapa mahdollistaa myös sen, että osa opiskelijoista voi suorittaa opintojaksoa samalla kun on kansainvälisessä vaihdossa. Opintojakso päättyy yhteiseen seminaariin, jossa ryhmät esittelevät projektinsa. Tarvittaessa esittelyseminaarin voi suorittaa myös projektiraportteihin tutustumalla.
Projektityöskentelyn vaiheista tällä opintojaksolla katetaan vaiheet 3. ja 4.
1. Valmistelu
•Työryhmän järjestäytyminen ja rooleista sopiminen
•yleisen projektisanaston opettelu
•oman projektityön valitseminen/saaminen
2. Suunnittelu
•tarjouksen tekeminen, sopimukset
•tavoitteen ja työtehtävien kiteyttäminen
•aikataulutus ja työnjako
•käytettävissä olevat resurssit ja mahdolliset riskit
•viestintä
3. Ohjaus
•projektin seuranta, ohjaustapaamiset
•edistymisen kirjaaminen ja korjausehdotukset
•laadun varmistus
•raaka työ
4. Päättäminen
•valmiin työn luovuttaminen
•tulosten raportointi ja hyväksyntä
•arviointi ja kirjaaminen
Näihin vaiheisiin liittyvät toiminnot opitaan oman projektiryhmän ja tilaustyön kautta mahdollisimman käytännönläheisesti. Verkkoalusta tarjoaa opiskelijoille materiaalia oman työn tueksi.

Objective

Opiskelija
- osaa toteuttaa työelämälähtöisen projektin
- osaa toimia projektiryhmän jäsenenä
- osaa arvioida projektiryhmän työskentelyä ja lopputuotteen laatua
- osaa luoda hyvää projektikulttuuria

Content

Ydinsisällöt - tulkkaus-, käännös- tai opetusprojekti
- projektin edistymisen seuraaminen, onnistumisen mittarit
- projektikulttuuri, ongelmien ratkaisu

Materials

Opintojakson toiminta pohjautuu fronter-verkkoalustaan, jota käytetään opintojakson keskeisenä oppimisympäristönä.

Teaching methods

Tarkennetut ydinsisällöt
- tulkkaus-, käännös- tai opetusprojekti
- projektin edistymisen seuraaminen, onnistumisen mittarit
- projektikulttuuri, ongelmien ratkaisu
Pedagoginen toteutus
Opiskelijat kokoontuvat projektiryhmissä ja toteuttavat aiemmin laatimaansa projektisuunnitelmaa. Opiskelijoilla on käytettävissää sekä Diakin nimeämä sisällöllinen ohjaaja, opintojaksosta ja projektiopintojen prosessista vastaava opettaja, että työelämän tilaaja. Opettajat ohjaavat opiskelijoiden töitä erikseen sovittavin tavoin sekä erikseen sovittavan aikataulun mukaisesti. Opiskelijat voivat saada ohjausta esimerkiski etänä adobe connect-ohjelmaa käyttäen, sisällöllinen ohjaus sovitaan tilanteen mukaan joko kasvokkain, ryhmäohjauksina tai fronteria käyttäen.
Opintojakso päättyy seminaariin, jolloin jokainen projektiryhmä esittelee työnsä.
Oppimistehtävät
Opintojakson oppimistehtävä on projektiraportti, joka palautetaan lukukauden lopussa vähän ennen loppuseminaaria.

Employer connections

Projektityöt tehdään yheistyössä työelämän kanssa ja mahdollisuuksien mukaan työelämätahojen tilauksiin pohjautuen. Osa projekteista voidaan tehdä myös yhteistyössä työelämän oppimisympäristöjen kanssa.

Go back to top of page