Skip to main content

RUO21PS21HKI (SHD, TH) Swedish, oral proficiency (1cr)

Code: RUO2101A20S-3026

General information


Enrollment
01.03.2021 - 17.03.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2021 - 10.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
BA in Health Care, Diaconal Nursing
BA in Health Care, Public Health Care
Teachers
Eija Tapio
Scheduling groups
A (Size: 0 . Open UAS : 0.)
B (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Groups
A50shd
A50shd
A50th
A50th
Small groups
A
B
Course
RUO2101A20S

Unfortunately, no reservations were found for the realization RUO21PS21HKI (SHD, TH) Swedish, oral proficiency RUO2101A20S-3026. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Lähi - ja etäopiskelu, sisältää itsenäistä - ja pienryhmätyöskentelyä
•Ohjaus opintojakson jälkeen niille opiskelijoille, joilla on vaikeuksia suoriutua opinnoista

Suoritustapa: Tentti, Itsenäinen työskentely, Suullinen esitys, Paritehtävä, Osallistuminen lähiopetukseen, Pienryhmätyöskentely

Objective

Students
- know how to describe their education, work placement, work experience and competence
- know how to communicate in typical professional settings
- know how to ask questions related to the state of health or life situation of a customer or someone participating in the activities and respond to questions
- know how to communicate necessary information to a customer, family members and other parties

Content

- speaking in everyday situations
- professional vocabulary and topics in the student’s field
- customer situations

Materials

Oppimisalustalla on opettajan suosittelema kirjallisuus, muu materiaali, verkkotehtävät ja ohjeistus opiskelijan tuottamaan materiaaliin

Teaching methods

Tavoitteet ja ydinsisällöt näet opintojakson tiedoissa.

Opiskelija saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön (352/2003, 8§) edellyttämän, oman alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen suullisen taidon.
Tavoitteena on taitotaso B1-B2 eurooppalaisen viitekehyksen ja KORU-taitotasoasteikon mukaan

Aihepiirien painotus vaihtelee opiskelijan eriytyvien opintojen ja mielenkiinnon mukaan; sairaanhoitaja, sairaanhoitaja-diakonissa, terveydenhoitaja. Aihepiireinä ovat mm. asiakkaan/potilaan hoitoon, terveyteen ja terveyden edistämiseen liittyvät tyypillisimmät ohjaus- ja haastattelutilanteet.

Tarkennetut tavoitteet ja ydinsisällöt:
Opiskelija
•osaa kommunikoida tavallisissa terveysalan asiakastyötilanteissa (tai projekti/hanketyössä)
•huomioi asiakkaan kielelliset oikeudet (Kielilaki 423/2003)
•osaa kertoa omasta koulutuksesta, työkokemuksesta ja työharjoittelusta
•osaa kuvata terveysalan toimintaympäristöjä
•osaa käyttää alan peruskäsitteitä ja - sanastoa
•osaa kertoa keskeisimmät ohjeet potilaan/asiakkaan ohjaustilanteessa
•osaa esittää tarkentavia kysymyksiä haastattelutilanteessa ja vastata tavallisiin kysymyksiin (esim. tulohaastattelu, lomakkeet)
•osaa keskustella melko hyvin asiakkaan/potilaan tilasta myös omaisten kanssa (esim. koti- ja jatkohoito-ohjeet)

•Suositeltava ajankohta on 2. lukukausi
•Lähi - ja etäopiskelu, sisältää itsenäistä - ja pienryhmätyöskentelyä
•Ohjaus opintojakson jälkeen niille opiskelijoille, joilla on vaikeuksia suoriutua opinnoista

Suoritustapa: Tentti, Itsenäinen työskentely, Suullinen esitys, Paritehtävä, Osallistuminen lähiopetukseen, Pienryhmätyöskentely

Employer connections

Mahdollisesti toisin toteutettava, työelämälähtöinen tehtäväosio esim. osana projektia/hanketta, tandem-opiskelu ruotsinkielisen oppilaitoksen kanssa tms.

Completion alternatives

Opintojakson aikana toteutettava mahdollinen, työelämälähtöinen tehtäväosio (esim. osana projektia/hanketta, itsenäinen tutustuminen työelämään ja työelämämateriaalin laatiminen (esim. portfolio), tiedonhaku omalta alalta ja sen raportointi, ym.) erikseen sovitusti ja edellyttää , että opiskelijan kielitaito on riittävä.

Further information

Opiskelija saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön (352/2003, 8§) edellyttämän, oman alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen suullisen taidon.

AHOT
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT) Diakin Ahot-menettelyn mukaisesti.

Go back to top of page