RUO22MS24HKI-SOSKIR Swedish, written proficiency (A-RYHMÄ) (1cr)
Code: RUO2201A20S-3087
General information
- Timing
- 12.08.2024 - 08.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Sosiaali- ja kirkonala
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Liisa Keränen
- Course
- RUO2201A20S
Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 10 h 30 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 10.09.2024 time 11:30 - 13:00 (1 h 30 min) |
RUO2/ Luento 4, A-ryhmä |
HKI-331
Luokka 331
|
Fri 13.09.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
RUO2/ Luento 5, A-ryhmä |
HKI-426
Anatomian luokka 426
|
Mon 21.10.2024 time 13:00 - 14:30 (1 h 30 min) |
RUO2/ Luento 6, A-ryhmä |
HKI-425
Lääkehoidon luokka 425
|
Tue 22.10.2024 time 12:15 - 13:45 (1 h 30 min) |
RUO2/ Luento 7, A-ryhmä |
HKI-425
Lääkehoidon luokka 425
|
Mon 11.11.2024 time 08:30 - 10:00 (1 h 30 min) |
RUO2/ Luento 8, A-ryhmä |
HKI-426
Anatomian luokka 426
|
Wed 13.11.2024 time 11:30 - 13:00 (1 h 30 min) |
RUO2/ Luento 9, A-ryhmä |
HKI-425
Lääkehoidon luokka 425
|
Mon 02.12.2024 time 09:00 - 10:30 (1 h 30 min) |
RUO2/ Kirjallinen tentti, A- ja B-ryhmä |
HKI-331
Luokka 331
|
Content scheduling
Kaksi opintojaksoa, ruotsin suullinen ja ruotsin kirjallinen kielitaito opetetaan yhtenä kurssina ja kokonaisuutena niin että yhdellä luennolla voi olla molempien toteutusten sisältöjä.
Luentojen lisäksi kurssin suoritukseen kuuluu sisältöjä kokoava ja soveltava kurssitehtävä (ryhmätyö), jota valmistellaan koko kurssin ajan. Kurssitehtävä esitellään kurssin lopussa.
Objective
Students
- know how to describe their education, work placement, work experience and competence
- know how to communicate in typical professional settings
- know how to report and document information about the customer
- know how to communicate necessary information to a customer, family members and other parties
Content
- writing and reading
- professional vocabulary and topics in the student’s field
- typical written communication in the student’s field
Materials
Oppimisalustalla on opettajan suosittelema kirjallisuus, muu materiaali, verkkotehtävät ja ohjeistus opiskelijan tuottamaan materiaaliin
Teaching methods
Lähi- ja etäopiskelu, sisältää itsenäistä, pari- ja pienryhmätyöskentelyä
Verkkokeskustelu, Paritehtävä, Osallistuminen lähiopetukseen, Pienryhmätyöskentely, Itsenäinen työskentely,
Employer connections
Työelämäyhteistyö kurssikohtaisesti esim. vierailijat tai vierailukohteet, mahdollisesti työelämälähtöinen tehtäväosio esim. osana projektia/hanketta, tandem-opiskelu ruotsinkielisen oppilaitoksen kanssa tms.
Exam schedules
Joka toteutukselle oma, kirjallisten tenttien uusinnat yleisissä tenteissä, suullisten tenttien uusinnoista sovitaan opintojakson opettajan kanssa erikseen
Completion alternatives
Opintojakson aikana toteutettava mahdollinen, työelämälähtöinen tehtäväosio (esim. osana projektia/hanketta, itsenäinen tutustuminen työelämään ja työelämämateriaalin laatiminen (esim.portfolio, tiedonhaku omalta alalta ja sen raportointi, ym.) erikseen sovitusti edellyttäen, että opiskelijan kielitaito on riittävä.
AHOT 12/2018: Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT) Diakin Ahot-menettelyn mukaisesti, tieto löytyy tutkintosäännöstä ja Diak sähköisestä opinto-oppaasta
Student workload
kurssien rakenne on 10 luentoa ja tentit (lähiopetusviikoilla kaksi 2h luentoa), voi vaihdella lukujärjestyksessä.
suositeltava ajankohta on 2. lukukausi
Further information
Opiskelija saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön (352/2003 8§,) edellyttämän, oman alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen kirjallisen taidon
Lisätukea ja ohjausta on saatavilla opintojen aikana ja jälkeen niille opiskelijoille, joilla on vaikeuksia suoriutua opinnoista ja kokevat haasteita kurssitehtävissä mm. tukipaja muodossa