SOS01VK24AVOIN Methods of customer work (5cr)
Code: SOS0105A20S-3030
General information
- Enrollment
- 11.10.2023 - 29.10.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 29.01.2024 - 21.04.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- EDUCATION
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 60
- Degree programmes
- BA of Social Services
- Teachers
- Tiina Lintunen
- Jaana Rintala
- Course
- SOS0105A20S
Unfortunately, no reservations were found for the realization SOS01VK24AVOIN Methods of customer work SOS0105A20S-3030. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Objective
Students
• are familiar with and know how to apply various work orientations and customer work methods within social work
• know how to use methods of social guidance, service counselling, psychosocial work and teamwork as well as communal and empowering methods in supporting individuals, families, groups and communities in various life stages and situations
• know how to act to strengthen human rights and inclusion in social customer work.
Content
• theoretical background of work orientations and methods in social customer work
• methods of social guidance, service counselling, psychosocial work, team management and communal and empowering customer work in the social sector
• inclusion-promoting methods in customer work
• resource-based methods in customer work
Materials
Näkki, P. & Sayed, T. (toim.). (2015). Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Edita.
Vogt, I. (2016). Voimavarakeskeinen lähestymistapa sosiaaliohjauksessa. Teoksessa J. Helminen (toim.), Sosiaaliohjaus - lähtökohtia ja käytäntöjä (s. 29–43). Edita.
Muu suositeltava kirjallisuus on sähköisellä oppimisalustalla.
Teaching methods
avoitteet
Opiskelija
• tuntee ja osaa soveltaen käyttää erilaisia sosiaalialan asiakastyön
työorientaatioita ja -menetelmiä
• osaa käyttää sosiaaliohjauksen ja palveluohjauksen, psykososiaalisen työn,
ryhmätyön sekä yhteisöllisiä ja valtaistavia menetelmiä eri elämänvaiheissa ja
-tilanteissa olevien yksilöiden, perheiden, ryhmien ja yhteisöjen tukemisessa
• osaa toimia ihmisoikeuksia ja osallisuutta vahvistaen sosiaalialan asiakastyössä.
Ydinsisällöt
• sosiaalialan asiakastyön työorientaatioiden ja -menetelmien teoriatausta
• sosiaaliohjauksen ja palveluohjauksen, psykososiaalisen työn, ryhmien
ohjauksen sekä yhteisöllisen ja valtaistavan asiakastyön menetelmät
sosiaalialalla
• osallisuutta edistävät asiakastyön menetelmät
• voimavaralähtöiset asiakastyön menetelmät
Toteutus:
Menetelmäluennot ja harjoitteet
Tiimitehtävä
Työelämäyhteistyö
Opintosuorituksen kuvaus
Opiskelija perehtyy ennen lähijaksoa sähköiseen oppimisalustaan sekä alustalla oleviin materiaaleihin. Opintojakson aloittavalla aloitusluennolla on välttämätöntä olla läsnä.
Verkko-opetuksessa käsitellään työorientaatioiden ja -otteiden perusteita ja tehdään pareina tai pienryhmissä toiminnallisia harjoitteita ja simulaatioita. Verkko-opetukseen liittyy myös lisämateriaaleja, joihin opiskelija perehtyy itsenäisesti.
Opintojaksolla tehdään oppimistehtävä työelämäyhteistyössä.