Skip to main content

TKI02MK22HKI Data and methods of analysis (5cr)

Code: TKI0205Y15S-3006

General information


Enrollment
13.09.2021 - 17.10.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.02.2022 - 03.04.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Diak Master School and continuous learning
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Value and Community Based Development of Work
Teachers
Marianne Nylund
Satu Kajander-Unkuri
Arja Suikkala
Course
TKI0205Y15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization TKI02MK22HKI Data and methods of analysis TKI0205Y15S-3006. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa 7.2. Diaklessa olevalla orientaatiolla (tallenne)

Objective

After completing the study unit, students will be able to:
- Apply appropriate data analysis methods in their research, development and innovation activities
- Implement and evaluate R&D projects in a working life oriented manner
- Critically analyse and evaluate factors that impact on the reliability and ethicalness of data
- Present the results of R&D projects in a reliable manner

Content

- Data analysis methods and their application
- Assessing the ethicalness of R&D
- Assessing the reliability of data
- Reporting of an RDI project

Location and time

Opintojakso alkaa 7.2. ja päättyy 3.4.2022
Verkko-opetus (Diakle)
Seminaarit: 8.3. klo 15-17 tai 9.3. klo 15-17 (opiskelija osallistuu jompaan kumpaan opettajien tekemän ryhmäjaon mukaisesti)

Materials

Heikkilä (2014). Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita Publishing Oy.
Nummenmaa, Holopainen, & Pulkkinen (2014). Tilastollisten menetelmien perusteet. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Toikko, T. & Rantanen, T. (2009). Tutkimuksellinen kehittämistoiminta: Näkökulmia kehittämisprosessiin, osallistamiseen ja tiedontuotantoon. Tampere University Press.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. (2018). Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi (Uudistettu laitos.). Tammi.
Valli, R., Aaltola, J., Laajalahti, A. & Herkama, S. (2018). Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 2, Näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin (5., uudistettu ja täydennetty painos.). PS-kustannus

Diaklessa oleva materiaali

Teaching methods

Sisältö:
Kvantitatiivisten ja kvalitatiivisten aineistojen analyysimenetelmät ja niiden soveltaminen käytännössä
Osallistavan tutkimuksen menetelmät ja soveltaminen käytännössä
Hyvä tieteellisen käytäntö, tietosuoja, eettisyys ja luotettavuus käytännössä
Avoin tiede ja tutkimus

Menetelmät:
Luentotallenteet
Oppimistehtävät
Seminaarityöskentely
Itsenäinen työskentely

Exam schedules

Itsenäinen työskentely oman aikataulun mukaisesti
1. oppimistehtävän (seminaaria varten) palautus 28.2.2022
Seminaarit: 8.3. klo 15-17 tai 9.3. klo 15-17 (opettajat tekevät ryhmäjaon)
2. oppimistehtävän palautus 3.4.2022

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

Itsenäinen työskentely 133 tuntia
Seminaarityöskentely 2 tuntia

Go back to top of page