TKI02MK22HKI Data and methods of analysis (5cr)
Code: TKI0205Y15S-3006
General information
- Enrollment
- 13.09.2021 - 17.10.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.02.2022 - 03.04.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Diak Master School and continuous learning
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Value and Community Based Development of Work
- Teachers
- Marianne Nylund
- Satu Kajander-Unkuri
- Arja Suikkala
- Course
- TKI0205Y15S
Unfortunately, no reservations were found for the realization TKI02MK22HKI Data and methods of analysis TKI0205Y15S-3006. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Opintojakso alkaa 7.2. Diaklessa olevalla orientaatiolla (tallenne)
Objective
After completing the study unit, students will be able to:
- Apply appropriate data analysis methods in their research, development and innovation activities
- Implement and evaluate R&D projects in a working life oriented manner
- Critically analyse and evaluate factors that impact on the reliability and ethicalness of data
- Present the results of R&D projects in a reliable manner
Content
- Data analysis methods and their application
- Assessing the ethicalness of R&D
- Assessing the reliability of data
- Reporting of an RDI project
Location and time
Opintojakso alkaa 7.2. ja päättyy 3.4.2022
Verkko-opetus (Diakle)
Seminaarit: 8.3. klo 15-17 tai 9.3. klo 15-17 (opiskelija osallistuu jompaan kumpaan opettajien tekemän ryhmäjaon mukaisesti)
Materials
Heikkilä (2014). Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita Publishing Oy.
Nummenmaa, Holopainen, & Pulkkinen (2014). Tilastollisten menetelmien perusteet. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Toikko, T. & Rantanen, T. (2009). Tutkimuksellinen kehittämistoiminta: Näkökulmia kehittämisprosessiin, osallistamiseen ja tiedontuotantoon. Tampere University Press.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. (2018). Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi (Uudistettu laitos.). Tammi.
Valli, R., Aaltola, J., Laajalahti, A. & Herkama, S. (2018). Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 2, Näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin (5., uudistettu ja täydennetty painos.). PS-kustannus
Diaklessa oleva materiaali
Teaching methods
Sisältö:
Kvantitatiivisten ja kvalitatiivisten aineistojen analyysimenetelmät ja niiden soveltaminen käytännössä
Osallistavan tutkimuksen menetelmät ja soveltaminen käytännössä
Hyvä tieteellisen käytäntö, tietosuoja, eettisyys ja luotettavuus käytännössä
Avoin tiede ja tutkimus
Menetelmät:
Luentotallenteet
Oppimistehtävät
Seminaarityöskentely
Itsenäinen työskentely
Exam schedules
Itsenäinen työskentely oman aikataulun mukaisesti
1. oppimistehtävän (seminaaria varten) palautus 28.2.2022
Seminaarit: 8.3. klo 15-17 tai 9.3. klo 15-17 (opettajat tekevät ryhmäjaon)
2. oppimistehtävän palautus 3.4.2022
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa
Student workload
Itsenäinen työskentely 133 tuntia
Seminaarityöskentely 2 tuntia