TUMVS21HKI Research methods (5cr)
Code: TUM0005Y21S-3001
General information
- Timing
- 18.08.2021 - 17.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Diak Master School and continuous learning
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Interdisciplinary and Collaborative Leadership
- Teachers
- Satu Kajander-Unkuri
- Arja Suikkala
- Course
- TUM0005Y21S
Unfortunately, no reservations were found for the realization TUMVS21HKI Research methods TUM0005Y21S-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Opintojakso alkaa 17.8. Diaklessa olevalla orientaatiolla (tallenne)
Opiskelija suorittaa opintojaksoa Diaklessa itsenäisesti edeten seuraavasti:
1) Tutkimukselliset lähestymistavat - lähtökohtia kehittämiseen. Opiskelijan tulee läpäistä tietotesti hyväksytysti, jotta hän pystyy jatkamaan osuuteen
2) Kirjallisuuskatsaus. Opiskelijan pitää suorittaa oppimistehtävä hyväksytysti, jotta hän pystyy jatkamaan osuuksiin
3) Laadullinen (kvalitatiivinen) tutkimus ja
4) Määrällinen (kvantitatiivinen) tutkimus
Opiskelijan tulee suorittaa kummankin osuuden tietotesti hyväksytysti, jotta hän pystyy jatkamaan osuuksiin
5) Tutkimusetiikka ja
6) Tutkimuksen luotettavuus
Kun opiskelija on suorittanut kummankin osuuden tietotestin hyväksytysti, opintojakso päättyy.
Objective
The student
· is able to describe the nature of quantitative and qualitative research as well as the premises of the methodology and philosophy of science.
· is able to search for and critically evaluate national and international quantitative and qualitative scientific information and apply it to research, development and innovation (RDI) activities in accordance with the defined problem or purpose.
· is able to justify the most appropriate data acquisition and data analysis methods for the defined problem or purpose.
· is able to design a plan for RDI activities and embed ethical aspects into the research project.
· is able to analyse and evaluate the validity and reliability of RDI activities.
Location and time
Verkko-opetus (Diakle)
Materials
Ahola, Godenhjelm, & Lehtinen (2002). Kysymisen taito: surveylaboratorio lomaketutkimusten kehittämisessa. Helsinki: Tilastokeskus.
Heikkilä (2014). Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita Publishing Oy.
Nummenmaa, Holopainen, & Pulkkinen (2014). Tilastollisten menetelmien perusteet. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Vehkalahti (2008). Kyselytutkimuksen mittarit ja menetelmät. Helsinki: Tammi.
Vilkka (2007). Tutki ja mittaa. Helsinki: Tammi.
Diaklessa oleva materiaali
Teaching methods
Sisältö:
1) Tutkimukselliset lähestymistavat - lähtökohtia kehittämiseen
2) Kirjallisuuskatsaus (tutkimuskysymyksen asettaminen, PICO-menetelmä, hakustrategia, kirjallisuushaku)
3) Laadullinen (kvalitatiivinen) tutkimus (tutkimusasetelma, tutkimuskysymyksen asettaminen, otosstrategia, aineistonkeruu, analyysimenetelmät)
4) Määrällinen (kvantitatiivinen) tutkimus (tutkimusasetelma, tutkimuskysymyksen asettaminen, otosstrategia, aineistonkeruu, analyysimenetelmät
5) Tutkimusetiikka
6) Tutkimuksen luotettavuus
Menetelmät:
Luentotallenteet
Oppimistehtävä kirjallisuuskatsauksesta (ohjaus joko 5.10. klo 15-17 tai 26.10. klo 15-17 opiskelijan valinnan mukaan)
Itsenäinen työskentely
Exam schedules
Verkossa olevat tietotestit opiskelijan oman aikataulun mukaisesti
Oppimistehtävä kirjallisuuskatsauksesta (ohjaus joko 5.10. klo 15-17 tai 26.10. klo 15-17 opiskelijan valinnan mukaan)
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa
Student workload
Itsenäinen työskentely 133 tuntia:
1) Tutkimukselliset lähestymistavat - lähtökohtia kehittämiseen 10 tuntia
2) Kirjallisuuskatsaus 25 tuntia
3) Laadullinen (kvalitatiivinen) tutkimus 27 tuntia
4) Määrällinen (kvantitatiivinen) tutkimus 27 tuntia
5) Tutkimusetiikka 22 tuntia
6) Tutkimuksen luotettavuus 22 tuntia
Ryhmäohjaus kirjallisuuskatsauksen oppimistehtävästä: 2 tuntia