Skip to main content

TUMVS21HKI Research methods (5cr)

Code: TUM0005Y21S-3001

General information


Timing
18.08.2021 - 17.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Diak Master School and continuous learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Teachers
Satu Kajander-Unkuri
Arja Suikkala
Course
TUM0005Y21S

Unfortunately, no reservations were found for the realization TUMVS21HKI Research methods TUM0005Y21S-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa 17.8. Diaklessa olevalla orientaatiolla (tallenne)

Opiskelija suorittaa opintojaksoa Diaklessa itsenäisesti edeten seuraavasti:

1) Tutkimukselliset lähestymistavat - lähtökohtia kehittämiseen. Opiskelijan tulee läpäistä tietotesti hyväksytysti, jotta hän pystyy jatkamaan osuuteen

2) Kirjallisuuskatsaus. Opiskelijan pitää suorittaa oppimistehtävä hyväksytysti, jotta hän pystyy jatkamaan osuuksiin

3) Laadullinen (kvalitatiivinen) tutkimus ja
4) Määrällinen (kvantitatiivinen) tutkimus
Opiskelijan tulee suorittaa kummankin osuuden tietotesti hyväksytysti, jotta hän pystyy jatkamaan osuuksiin

5) Tutkimusetiikka ja
6) Tutkimuksen luotettavuus
Kun opiskelija on suorittanut kummankin osuuden tietotestin hyväksytysti, opintojakso päättyy.

Objective

The student
· is able to describe the nature of quantitative and qualitative research as well as the premises of the methodology and philosophy of science.
· is able to search for and critically evaluate national and international quantitative and qualitative scientific information and apply it to research, development and innovation (RDI) activities in accordance with the defined problem or purpose.
· is able to justify the most appropriate data acquisition and data analysis methods for the defined problem or purpose.
· is able to design a plan for RDI activities and embed ethical aspects into the research project.
· is able to analyse and evaluate the validity and reliability of RDI activities.

Location and time

Verkko-opetus (Diakle)

Materials

Ahola, Godenhjelm, & Lehtinen (2002). Kysymisen taito: surveylaboratorio lomaketutkimusten kehittämisessa. Helsinki: Tilastokeskus.
Heikkilä (2014). Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita Publishing Oy.
Nummenmaa, Holopainen, & Pulkkinen (2014). Tilastollisten menetelmien perusteet. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Vehkalahti (2008). Kyselytutkimuksen mittarit ja menetelmät. Helsinki: Tammi.
Vilkka (2007). Tutki ja mittaa. Helsinki: Tammi.

Diaklessa oleva materiaali

Teaching methods

Sisältö:
1) Tutkimukselliset lähestymistavat - lähtökohtia kehittämiseen
2) Kirjallisuuskatsaus (tutkimuskysymyksen asettaminen, PICO-menetelmä, hakustrategia, kirjallisuushaku)
3) Laadullinen (kvalitatiivinen) tutkimus (tutkimusasetelma, tutkimuskysymyksen asettaminen, otosstrategia, aineistonkeruu, analyysimenetelmät)
4) Määrällinen (kvantitatiivinen) tutkimus (tutkimusasetelma, tutkimuskysymyksen asettaminen, otosstrategia, aineistonkeruu, analyysimenetelmät
5) Tutkimusetiikka
6) Tutkimuksen luotettavuus

Menetelmät:
Luentotallenteet
Oppimistehtävä kirjallisuuskatsauksesta (ohjaus joko 5.10. klo 15-17 tai 26.10. klo 15-17 opiskelijan valinnan mukaan)
Itsenäinen työskentely

Exam schedules

Verkossa olevat tietotestit opiskelijan oman aikataulun mukaisesti
Oppimistehtävä kirjallisuuskatsauksesta (ohjaus joko 5.10. klo 15-17 tai 26.10. klo 15-17 opiskelijan valinnan mukaan)

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

Itsenäinen työskentely 133 tuntia:

1) Tutkimukselliset lähestymistavat - lähtökohtia kehittämiseen 10 tuntia
2) Kirjallisuuskatsaus 25 tuntia
3) Laadullinen (kvalitatiivinen) tutkimus 27 tuntia
4) Määrällinen (kvantitatiivinen) tutkimus 27 tuntia
5) Tutkimusetiikka 22 tuntia
6) Tutkimuksen luotettavuus 22 tuntia

Ryhmäohjaus kirjallisuuskatsauksen oppimistehtävästä: 2 tuntia

Go back to top of page