Skip to main content

TUSVK22HKI Research methods in practice (5cr)

Code: TUS0005Y21S-3001

General information


Enrollment
13.09.2021 - 17.10.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.02.2022 - 03.04.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Diak Master School and continuous learning
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Interdisciplinary and Collaborative Leadership
Teachers
Marianne Nylund
Satu Kajander-Unkuri
Arja Suikkala
Course
TUS0005Y21S

Unfortunately, no reservations were found for the realization TUSVK22HKI Research methods in practice TUS0005Y21S-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa 7.2. Diaklessa olevalla orientaatiolla (tallenne)

Objective

The student
· is able to apply quantitative and qualitative research methods appropriately to acquire and analyse information.
· is able to apply participatory research methods in practice.
· is able to analyse, interpret and report the RDI results and how they can be implemented in practice.
· is able to follow the principles of responsible conduct in research, data protection and research ethics.
· is able to apply the principles of open science and research in RDI activities.

Location and time

Opintojakso alkaa 7.2. ja päättyy 3.4.2022
Verkko-opetus (Diakle)
Seminaarit: 8.3. klo 15-17 tai 9.3. klo 15-17 (opiskelija osallistuu jompaan kumpaan opettajien tekemän ryhmäjaon mukaisesti)

Materials

Heikkilä (2014). Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita Publishing Oy.
Nummenmaa, Holopainen, & Pulkkinen (2014). Tilastollisten menetelmien perusteet. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Toikko, T. & Rantanen, T. (2009). Tutkimuksellinen kehittämistoiminta: Näkökulmia kehittämisprosessiin, osallistamiseen ja tiedontuotantoon. Tampere University Press.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. (2018). Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi (Uudistettu laitos.). Tammi.
Valli, R., Aaltola, J., Laajalahti, A. & Herkama, S. (2018). Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 2, Näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin (5., uudistettu ja täydennetty painos.). PS-kustannus

Diaklessa oleva materiaali

Teaching methods

Sisältö:
Kvantitatiivisten ja kvalitatiivisten aineistojen analyysimenetelmät ja niiden soveltaminen käytännössä
Osallistavan tutkimuksen menetelmät ja soveltaminen käytännössä
Hyvä tieteellisen käytäntö, tietosuoja, eettisyys ja luotettavuus käytännössä
Avoin tiede ja tutkimus

Menetelmät:
Luentotallenteet
Oppimistehtävät
Seminaarityöskentely
Itsenäinen työskentely

Exam schedules

Itsenäinen työskentely oman aikataulun mukaisesti
1. oppimistehtävän (seminaaria varten) palautus 28.2.2022
Seminaarit: 8.3. klo 15-17 tai 9.3. klo 15-17 (opettajat tekevät ryhmäjaon)
2. oppimistehtävän palautus 3.4.2022

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

Itsenäinen työskentely 133 tuntia
Seminaarityöskentely 2 tuntia

Go back to top of page