TUSVK22HKI Research methods in practice (5cr)
Code: TUS0005Y21S-3001
General information
- Enrollment
- 13.09.2021 - 17.10.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.02.2022 - 03.04.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Diak Master School and continuous learning
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Interdisciplinary and Collaborative Leadership
- Teachers
- Marianne Nylund
- Satu Kajander-Unkuri
- Arja Suikkala
- Course
- TUS0005Y21S
Unfortunately, no reservations were found for the realization TUSVK22HKI Research methods in practice TUS0005Y21S-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Opintojakso alkaa 7.2. Diaklessa olevalla orientaatiolla (tallenne)
Objective
The student
· is able to apply quantitative and qualitative research methods appropriately to acquire and analyse information.
· is able to apply participatory research methods in practice.
· is able to analyse, interpret and report the RDI results and how they can be implemented in practice.
· is able to follow the principles of responsible conduct in research, data protection and research ethics.
· is able to apply the principles of open science and research in RDI activities.
Location and time
Opintojakso alkaa 7.2. ja päättyy 3.4.2022
Verkko-opetus (Diakle)
Seminaarit: 8.3. klo 15-17 tai 9.3. klo 15-17 (opiskelija osallistuu jompaan kumpaan opettajien tekemän ryhmäjaon mukaisesti)
Materials
Heikkilä (2014). Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita Publishing Oy.
Nummenmaa, Holopainen, & Pulkkinen (2014). Tilastollisten menetelmien perusteet. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Toikko, T. & Rantanen, T. (2009). Tutkimuksellinen kehittämistoiminta: Näkökulmia kehittämisprosessiin, osallistamiseen ja tiedontuotantoon. Tampere University Press.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. (2018). Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi (Uudistettu laitos.). Tammi.
Valli, R., Aaltola, J., Laajalahti, A. & Herkama, S. (2018). Ikkunoita tutkimusmetodeihin: 2, Näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin (5., uudistettu ja täydennetty painos.). PS-kustannus
Diaklessa oleva materiaali
Teaching methods
Sisältö:
Kvantitatiivisten ja kvalitatiivisten aineistojen analyysimenetelmät ja niiden soveltaminen käytännössä
Osallistavan tutkimuksen menetelmät ja soveltaminen käytännössä
Hyvä tieteellisen käytäntö, tietosuoja, eettisyys ja luotettavuus käytännössä
Avoin tiede ja tutkimus
Menetelmät:
Luentotallenteet
Oppimistehtävät
Seminaarityöskentely
Itsenäinen työskentely
Exam schedules
Itsenäinen työskentely oman aikataulun mukaisesti
1. oppimistehtävän (seminaaria varten) palautus 28.2.2022
Seminaarit: 8.3. klo 15-17 tai 9.3. klo 15-17 (opettajat tekevät ryhmäjaon)
2. oppimistehtävän palautus 3.4.2022
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa
Student workload
Itsenäinen työskentely 133 tuntia
Seminaarityöskentely 2 tuntia