Thesis seminars (3cr)
Code: TUT2203A11H-3004
General information
- Enrollment
- 02.03.2020 - 18.03.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.08.2020 - 18.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
- Campus
- Turku
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- BA in Humanities, Sign Language and Interpreting
- Teachers
- Katri Huovinen
- Satu Elo
- Course
- TUT2203A11H
Unfortunately, no reservations were found for the realization Thesis seminars TUT2203A11H-3004. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Kurssin alussa aiheen valintaan opiskelija saa vinkkejä lehtoreilta, toisilta opiskelijoilta ja työelämästä. Seminaareissa ohjataan töiden sisällöllistä toteutusta ja tutkimuksen tekoa. Seminaarimainen työskentelytapa on opiskelijoille tässä vaiheessa opintoja uutta, joten alussa myös itse menetelmän ohjaamiseen tulee käyttää aikaa.
Opiskelija tuottaa ideapaperin sekä opinnäytetyön suunnitelman (joko tutkimussuunnitelman, työelämän kehittämissuunnitelman, projektisuunnitelman tai tuotekehityssuunnitelman), jonka liitteenä tulee olla tiedonhankinnan suunnitelma sekä mahdollinen tutkimuslupa/tutkimuskirje.
________________________________________________________
Opinnäytetyön suunnitelma perustuu tutkittavan ilmiön, työelämän kehittämiskohteen, projektin tai tuotteen kehittämiseen liittyvän ilmiön analyysiin. Suunnitelmassa esitetään perustellusti tutkimussuunnitelmaan, työelämän kehittämishankkeeseen, projektityöhön tai tuotteen kehittämiseen olennaisesti liittyvät osiot.
Opiskelija toteuttaa opinnäytetyön suunnitelman itsenäisesti tai sovitussa ryhmässä. Mikäli opinnäytetyön suunnitelma tehdään pari- tai ryhmätyönä, niin opiskelijoiden tulee tiedostaa siihen liittyvät mahdollisuudet ja haasteet.
________________________________________________________
Opiskelija osallistuu tiedonhankinnan opetukseen ja tiedonhankinnan työpajaan (informaatikon vetämänä), jonka aikana tehdään tiedonhankinnan suunnitelma.
Opiskelija osallistuu suomen kielen opetukseen ja ohjaukseen, ja tekee tutkimuskirjeen.
Opiskelija osallistuu kahteen Diakin yhteiseen tutkimusmenetelmäpajaan.
_________________________________________________________
Opinnäytetyön suunnitelmia käsitellään seminaareissa. Seminaariin osallistuminen edellyttää seminaarissa käsiteltävään työhön perehtymistä etukäteen. Seminaarit perustuvat reflektiiviseen opetusmenetelmään. Opiskelijat ilmoittautuvat Moodleen ennen seminaarikokoontumista ja jättävät samalla oman esitettävän työnsä Moodleen. Tämän jälkeen seminaaria vetävät opettajat jakavat opponoinnit. Opiskelijat näkevät opponointijärjestyksen Moodlesta ja saavat opponoitavat työt opiskelijatovereiltaan.
Location and time
Syksy, Turun kampus.
Materials
Diakin opinnäytetyöopas.
Opintojakson oppimateriaalien kirjallisuuslista ja saatavuuslinkit löytyvät osoitteesta: https://libguides.diak.fi/mydiak/kittut
Teaching methods
Lähiopetus, ohjattu seminaarityöskentely, opinnäytetyön itsenäinen tekeminen, atk:n, tiedonhaun ja suomen kielen ohjaus, tutkimusmenetelmien pajat.
Employer connections
Ei ole.
Exam schedules
Ei ole.
International connections
Ei ole.
Completion alternatives
Keskusteltava vastuulehtorin kanssa.
Student workload
27h/opintopiste.