TYV01MS24DIAK Language knowledge (5cr)
Code: TYV0105A19H-3006
General information
- Enrollment
- 01.03.2024 - 18.03.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 16.09.2024 - 08.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
- Campus
- Diak joint implementation
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- BA in Humanities, Community Interpreting
- Teachers
- Päivi Pässilä
- Hanna Hovila
- Course
- TYV0105A19H
Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 17 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 17.09.2024 time 08:30 - 10:00 (1 h 30 min) |
TYV01 Opintojakson aloitus |
HKI-332a
Iso luentosali 332a
|
Fri 20.09.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
TYV01 Luento |
Zoom
|
Fri 20.09.2024 time 14:15 - 15:45 (1 h 30 min) |
TYV01 Luento |
Zoom
|
Wed 20.11.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
TYV01 Luento |
Zoom
|
Wed 20.11.2024 time 14:15 - 15:45 (1 h 30 min) |
TYV01 Luento |
Zoom
|
Thu 21.11.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
TYV01 Luento |
Zoom
|
Tue 03.12.2024 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
TYV01 Luento |
Zoom
|
Tue 03.12.2024 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
TYV01 Luento |
Zoom
|
Thu 05.12.2024 time 09:15 - 15:00 (5 h 45 min) |
TYV01 Seminaari ja palaute |
HKI-327
Luokka 327
HKI-332b Iso luentosali 332b HKI-332a Iso luentosali 332a |
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Opintojakso alkaa lähiopetusviikolla luentomuotoisella opetuksella. Ensimmäisellä kontaktiopetuskerralla ohjeistetaan itsenäinen työskentely. Opintojaksolla tehdään oppimistehtävänä oppimispäiväkirja luennoista ja materiaaleista sekä pidetään suullinen esitys kieliryhmittäin kieliseminaarissa opintojakson lopuksi
Objective
Students will be able to
- identify key concepts and theories in linguistics and terminology work
- identify the main principles of language-learning and multilingualism
- identify approaches and methods of language learning and use language guides and handbooks in their language-learning process
- demonstrate knowledge of grammar and the importance of language accuracy
- identify and compare the characteristics of their working languages
Content
- basic linguistic concepts
- introduction to terminology work
- multilingualism
- language-learning methods
Materials
Honko, M. & Mustonen, S. (2019). Tunne kieli. Helsinki: Finn Lectura
Teaching methods
Opintojakso koostuu luentomuotoisesta kontaktiopetuksesta ja harjoituksista lähiopetusviikoilla sekä itsenäisestä työskentelystä etäviikoilla monikampustoteutuksen mukaisesti: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/opiskelumuodot/
Lähiopetusviikoilla olevassa kontaktiopetuksessa on 100 %:n läsnäolovaatimus
Completion alternatives
Kurssin voi suorittaa myös kirjatenttinä yleisinä tenttipäivinä:
Honko, M. & Mustonen, S. (2019). Tunne kieli. Helsinki: Finn Lectura
Suonuuti. H. & Suhonen. S. (2012) Sanastotyön opas. Sanastokeskus. TSK
Ojutkangas, K. , Larjavaara, M., Miestamo, M. & Ylikoski. J. (2013). Johdatus kielitieteeseen. Helsinki: Sanoma Pro
Student workload
Opintojakso on 5 opintopistettä eli noin 130 tuntia opiskelijan työtä.
Suurin osa työskentelystä on verkkopohjaista itsenäistä työskentelyä ja itsenäisten oppimistehtävien tekemistä.
Qualifications
Opiskelijalta ei edellytetä aiempaa osaamista ennen opintojen aloitusta.