Skip to main content

TYV01MS24DIAK Language knowledge (5cr)

Code: TYV0105A19H-3006

General information


Enrollment
01.03.2024 - 18.03.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.09.2024 - 08.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
Campus
Diak joint implementation
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
BA in Humanities, Community Interpreting
Teachers
Päivi Pässilä
Hanna Hovila
Course
TYV0105A19H

Realization has 9 reservations. Total duration of reservations is 17 h 45 min.

Time Topic Location
Tue 17.09.2024 time 08:30 - 10:00
(1 h 30 min)
TYV01 Opintojakson aloitus
HKI-332a Iso luentosali 332a
Fri 20.09.2024 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
TYV01 Luento
Zoom
Fri 20.09.2024 time 14:15 - 15:45
(1 h 30 min)
TYV01 Luento
Zoom
Wed 20.11.2024 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
TYV01 Luento
Zoom
Wed 20.11.2024 time 14:15 - 15:45
(1 h 30 min)
TYV01 Luento
Zoom
Thu 21.11.2024 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
TYV01 Luento
Zoom
Tue 03.12.2024 time 10:15 - 11:45
(1 h 30 min)
TYV01 Luento
Zoom
Tue 03.12.2024 time 12:30 - 14:00
(1 h 30 min)
TYV01 Luento
Zoom
Thu 05.12.2024 time 09:15 - 15:00
(5 h 45 min)
TYV01 Seminaari ja palaute
HKI-327 Luokka 327
HKI-332b Iso luentosali 332b
HKI-332a Iso luentosali 332a
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa lähiopetusviikolla luentomuotoisella opetuksella. Ensimmäisellä kontaktiopetuskerralla ohjeistetaan itsenäinen työskentely. Opintojaksolla tehdään oppimistehtävänä oppimispäiväkirja luennoista ja materiaaleista sekä pidetään suullinen esitys kieliryhmittäin kieliseminaarissa opintojakson lopuksi

Objective

Students will be able to
- identify key concepts and theories in linguistics and terminology work
- identify the main principles of language-learning and multilingualism
- identify approaches and methods of language learning and use language guides and handbooks in their language-learning process
- demonstrate knowledge of grammar and the importance of language accuracy
- identify and compare the characteristics of their working languages

Content

- basic linguistic concepts
- introduction to terminology work
- multilingualism
- language-learning methods

Materials

Honko, M. & Mustonen, S. (2019). Tunne kieli. Helsinki: Finn Lectura

Teaching methods

Opintojakso koostuu luentomuotoisesta kontaktiopetuksesta ja harjoituksista lähiopetusviikoilla sekä itsenäisestä työskentelystä etäviikoilla monikampustoteutuksen mukaisesti: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/opiskelumuodot/
Lähiopetusviikoilla olevassa kontaktiopetuksessa on 100 %:n läsnäolovaatimus

Completion alternatives

Kurssin voi suorittaa myös kirjatenttinä yleisinä tenttipäivinä:
Honko, M. & Mustonen, S. (2019). Tunne kieli. Helsinki: Finn Lectura
Suonuuti. H. & Suhonen. S. (2012) Sanastotyön opas. Sanastokeskus. TSK
Ojutkangas, K. , Larjavaara, M., Miestamo, M. & Ylikoski. J. (2013). Johdatus kielitieteeseen. Helsinki: Sanoma Pro

Student workload

Opintojakso on 5 opintopistettä eli noin 130 tuntia opiskelijan työtä.
Suurin osa työskentelystä on verkkopohjaista itsenäistä työskentelyä ja itsenäisten oppimistehtävien tekemistä.

Qualifications

Opiskelijalta ei edellytetä aiempaa osaamista ennen opintojen aloitusta.

Go back to top of page