Community builder (5cr)
Code: YHR0005A16S-3015
General information
- Enrollment
- 07.09.2020 - 30.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.01.2021 - 16.04.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- EDUCATION
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Hanna Rautio
- Course
- YHR0005A16S
Unfortunately, no reservations were found for the realization Community builder YHR0005A16S-3015. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Orientaatio opintojaksoon 28.1
Minun tarinani - identiteetti ja itsetuntemus yhteisötyön perustana 1 op
•Identiteettityöskentely -yksilötehtävä (oma tarina)
•Lähipäivätyöskentely (jaettu tarina) 9.2
Yhteisön ja ympäristön tarina - havainnointi ja sosiaalinen analyysi 2 op
•Alueen ja yhteisön havainnointi -yksilötehtävä
•Sosiaalinen analyysi, tilastot, strategiat, yhteiskuntaa analysoivan kirjallisuuden käyttö. Etsitään haasteet ja sovitaan kehittämisen osat.
Lähipäivätyöskentely (yhteinen kollaasi) 2.3
Tulevaisuuden tarina - yhteistoiminnallinen kehittäminen 2 op
•Kehittämistehtävä oman lähiyhteisön kehittämistarpeisiin liittyen -ryhmätehtävä.
Miten ajetaan asioita, jaetaan taitoja ja tehdään yhdessä? Kehittämistehtävän kirkastaminen 18.3
Kehittämistehtävän esittely päätöspäivänä 15.4
Objective
The student:
- acquires skills in the field of community development
- learns how to apply different communal and empowering methods
- learns to prioritize the needs and activity in his/her own local community
- learns how to implement a work model which could empower both an individual and a community
Content
- the models of communal work: Cable, conviviality, use your talents
- capacity building and empowerment
- the process of communal learning and acting
- co-operative development
Teaching methods
Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Sisältö:
•Yhteisölliset menetelmät
•Voimautuminen ja valtautuminen
•Yhteisöllisen oppimisen- ja -toiminnanprosessi
•Yhteistoiminnallinen kehittäminen
Opintosuorituksen kuvaus
Toteutus kevätlukukauden aikana seuraavasti:
to 28.1
ti 9.2
ti 2.3
to 18.4
to 15.4
Opintojen tavoitteet ja sisältö:
Minun tarinani - identiteetti ja itsetuntemus yhteisötyön perustana 1 op
•Identiteetti työskentely yksin (oma tarina)
•Lähipäivätyöskentely (jaettu tarina)
Yhteisön ja ympäristön tarina - havainnointi ja sosiaalinen analyysi 2 op
•Alueen ja yhteisön havainnointi
•Sosiaalinen analyysi, tilastot, strategiat, yhteiskuntaa analysoivan kirjallisuuden käyttö. Etsitään haasteet ja sovitaan kehittämisen osat.
- Lähipäivätyöskentely (yhteinen kollaasi)
Tulevaisuuden tarina - yhteistoiminnallinen kehittäminen 2 op
•Kehittämistehtävä oman lähiyhteisön kehittämistarpeisiin liittyen. Miten ajetaan asioita, jaetaan taitoja ja tehdään yhdessä?
Student workload
Minun tarinani - identiteetti ja itsetuntemus yhteisötyön perustana 1 op
•Identiteettityöskentely -yksilötehtävä (oma tarina)
•Lähipäivätyöskentely (jaettu tarina) 9.2
Yhteisön ja ympäristön tarina - havainnointi ja sosiaalinen analyysi 2 op
•Alueen ja yhteisön havainnointi -yksilötehtävä
•Sosiaalinen analyysi, tilastot, strategiat, yhteiskuntaa analysoivan kirjallisuuden käyttö. Etsitään haasteet ja sovitaan kehittämisen osat.
Lähipäivätyöskentely (yhteinen kollaasi) 2.3
Tulevaisuuden tarina - yhteistoiminnallinen kehittäminen 2 op
•Kehittämistehtävä oman lähiyhteisön kehittämistarpeisiin liittyen -ryhmätehtävä. Miten ajetaan asioita, jaetaan taitoja ja tehdään yhdessä?
Kehittämistehtävän esittely päätöspäivänä 15.4