YHRMS21DIAK (Kerava/Tuusula) Community builder (5cr)
Code: YHR0005A16S-3017
General information
- Enrollment
- 01.03.2021 - 17.03.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 25.09.2021 - 10.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Diak joint implementation
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- Course
- YHR0005A16S
Unfortunately, no reservations were found for the realization YHRMS21DIAK (Kerava/Tuusula) Community builder YHR0005A16S-3017. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Objective
The student:
- acquires skills in the field of community development
- learns how to apply different communal and empowering methods
- learns to prioritize the needs and activity in his/her own local community
- learns how to implement a work model which could empower both an individual and a community
Content
- the models of communal work: Cable, conviviality, use your talents
- capacity building and empowerment
- the process of communal learning and acting
- co-operative development
Location and time
Kontaktiopetuksen ajankohdat, jotka toteutuvat lähiopetuksena, mikäli pandemia ei tätä estä:
• la 25.9 klo 10-14.30
• to 7.10 klo 18-20.30
• la 13.11. klo 10-15
• ma 29.11. klo 18-20.30
Ennen ensimmäistä tapaamista orientoiva tehtävä
Kunkin kontaktikerran jälkeen on välitehtävä. kehittämistehtävä tehdään itse valitusta teemasta ryhmätehtävänä viimeiseen kontaktikertaan ma 29.11. jonka aikana kehittämistehtävät esitellään. Valmis kehittämistehtävä palautetaan 10.12.2021 mennessä.
Paikkana Keravan seurakunnan Katupappila (os. Kauppakaari 8).
Materials
Katri Valve (2013): A Perspective on the Exposure approach to Pedagogy in Community Development Work. Kirjassa Jouko Porkka ja Marja Pentikäinen (2013) (toim.) Community of the Future - Challenges and New Approaches to Community Based Social Work and Diaconia from the CABLE Approach. Diak B reports 57: http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-493-190-8
Jouko Porkka & Agnes Nzali (2021). Learning Asset-Based Community Development
in the Rural Tanzania. Kirjassa Keskitalo, E., Habiyakare, E., & Vanto, S. (eds.). (2021). Universities and businesses co-creating sustainable communities for the future. Experiences and results from the BUSCO project. (Diak Puheenvuoro 39): http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-493-365-0
Teaching methods
Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Sisältö:
-yhteisölliset menetelmät
-voimautuminen ja valtautuminen
-yhteisöllisen oppimisen- ja -toiminnanprosessi
-Yhteistoiminnallinen kehittäminen
Opintosuorituksen kuvaus
Opintojan tavoitteet ja sisältö:
Minun tarinani - identiteetti ja itsetuntemus yhteisötyön perustana 1 op
-Identiteetti työskentely (oma tarina)
-Lähipäivätyöskentely (yhteinen kollaasi)
Yhteisön ja ympäristön tarina - havainnointi ja sosiaalinen analyysi 2 op
-Alueen ja yhteisön havainnointi
-Sosiaalinen analyysi, tilastot, strategiat, yhteiskuntaa analysoivan kirjallisuuden käyttö. Etsitään haasteet ja sovitaan kehittämisen osat.
Tulevaisuuden tarina - yhteistoiminnallinen kehittäminen 2 op
-Kehittämistehtävä oman lähiyhteisön kehittämistarpeisiin liittyen.Miten ajetaan asioita, jaetaan taitoja ja tehdään yhdessä.