Skip to main content

YHRMS21DIAK (Kerava/Tuusula) Community builder (5cr)

Code: YHR0005A16S-3017

General information


Enrollment
01.03.2021 - 17.03.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.09.2021 - 10.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Diak joint implementation
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work

Unfortunately, no reservations were found for the realization YHRMS21DIAK (Kerava/Tuusula) Community builder YHR0005A16S-3017. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Objective

The student:
- acquires skills in the field of community development
- learns how to apply different communal and empowering methods
- learns to prioritize the needs and activity in his/her own local community
- learns how to implement a work model which could empower both an individual and a community

Content

- the models of communal work: Cable, conviviality, use your talents
- capacity building and empowerment
- the process of communal learning and acting
- co-operative development

Location and time

Kontaktiopetuksen ajankohdat, jotka toteutuvat lähiopetuksena, mikäli pandemia ei tätä estä:
• la 25.9 klo 10-14.30
• to 7.10 klo 18-20.30
• la 13.11. klo 10-15
• ma 29.11. klo 18-20.30
Ennen ensimmäistä tapaamista orientoiva tehtävä
Kunkin kontaktikerran jälkeen on välitehtävä. kehittämistehtävä tehdään itse valitusta teemasta ryhmätehtävänä viimeiseen kontaktikertaan ma 29.11. jonka aikana kehittämistehtävät esitellään. Valmis kehittämistehtävä palautetaan 10.12.2021 mennessä.

Paikkana Keravan seurakunnan Katupappila (os. Kauppakaari 8).

Materials

Katri Valve (2013): A Perspective on the Exposure approach to Pedagogy in Community Development Work. Kirjassa Jouko Porkka ja Marja Pentikäinen (2013) (toim.) Community of the Future - Challenges and New Approaches to Community Based Social Work and Diaconia from the CABLE Approach. Diak B reports 57: http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-493-190-8

Jouko Porkka & Agnes Nzali (2021). Learning Asset-Based Community Development
in the Rural Tanzania. Kirjassa Keskitalo, E., Habiyakare, E., & Vanto, S. (eds.). (2021). Universities and businesses co-creating sustainable communities for the future. Experiences and results from the BUSCO project. (Diak Puheenvuoro 39): http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-493-365-0

Teaching methods

Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Sisältö:
-yhteisölliset menetelmät
-voimautuminen ja valtautuminen
-yhteisöllisen oppimisen- ja -toiminnanprosessi
-Yhteistoiminnallinen kehittäminen
Opintosuorituksen kuvaus

Opintojan tavoitteet ja sisältö:
Minun tarinani - identiteetti ja itsetuntemus yhteisötyön perustana 1 op
-Identiteetti työskentely (oma tarina)
-Lähipäivätyöskentely (yhteinen kollaasi)
Yhteisön ja ympäristön tarina - havainnointi ja sosiaalinen analyysi 2 op
-Alueen ja yhteisön havainnointi
-Sosiaalinen analyysi, tilastot, strategiat, yhteiskuntaa analysoivan kirjallisuuden käyttö. Etsitään haasteet ja sovitaan kehittämisen osat.
Tulevaisuuden tarina - yhteistoiminnallinen kehittäminen 2 op
-Kehittämistehtävä oman lähiyhteisön kehittämistarpeisiin liittyen.Miten ajetaan asioita, jaetaan taitoja ja tehdään yhdessä.

Go back to top of page