Skip to main content

YHT2VS23HKI-SOS Human growth and development (3cr)

Code: YHT2003A20S-3061

General information


Enrollment
01.03.2023 - 19.03.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.10.2023 - 08.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
BA of Social Services
Teachers
Mari Nieminen
Course
YHT2003A20S

Unfortunately, no reservations were found for the realization YHT2VS23HKI-SOS Human growth and development YHT2003A20S-3061. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

Students
- understand the development phases of the human lifecycle
- understand the emotional, cognitive, moral, religious and social development phases of humans
- know how to analyse and advance their personal growth and development

Content

- the human lifecycle
- the emotional, cognitive, moral, religious and social development of humans
- professional and personal growth

Materials

SUORITETTAVA kirjallisuus ja oppimateriaalit:

Nurmi, J., Ahonen, T., Lyytinen, H., Lyytinen, P., Pulkkinen, L., & Ruoppila, I. (2014). Ihmisen psykologinen kehitys (5., uud. p.). PS-kustannus. Sivut 1-307.

Juujärvi, S., Myyry, L., Pesso, K., & Pesso, K. (2007). Eettinen herkkyys ammatillisessa toiminnassa. Tammi.
Sivut 113-124.

Diaklessa olevat oppimateriaalit

Teaching methods

Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Opiskelija
- osaa ammatillisesti reflektoida ja hyödyntää opintojakson sisältöjä sosiaali-, terveys ja kirkonalan auttamistyössä
- osaa hyödyntää opintojakson sisältöjä omassa ammatillisessa kasvussaan
- sisäistää erityisesti emotionaalisen, kognitiivisen, sosiaalisen, moraalisen ja uskonnollisen kehityksen vaiheita sekä niiden taustalla olevia tekijöitä
- ymmärtää kehityksen monimuotoisuutta ja yksilöllisiä kehityskulkuja
- kiinnostuu seuraamaan ihmisen kehitystä koskevaa tutkimusta ja ylläpitämään sekä kehittämään ammatillista osaamistaan.

OPINTOSUORITUKSEN KUVAUS:
- Opiskelija osallistuu opetukseen (lukujärjestyksen mukainen lähiopetus tai zoom -opetus), perehtyy opiskelumateriaaliin ja tekee ryhmä-/paritentin/verkkotentin (opettaja ilmoittaa tentin toteutustavan kurssin alkaessa)
- Opiskelija analysoi yksilötehtävässä omaa elämänkulkuaan ja pohtii sen merkitystä omalle ammatilliselle persoonalliselle kasvulleen. Yksilötehtävän voi tarvittaessa tehdä pohtimalla yleisemmällä tasolla elämänkaaren vaiheita ja hyödyntämällä vaadittavaa teoriamateriaalia omien pohdintojen rinnalla.

Exam schedules

Opintojakson tentin ajankohta näkyy toteutuksen lukujärjestyksestä
Uusinnat Diakin yleisinä tenttipäivinä

Completion alternatives

VAIHTOEHTOINEN SUORITUSTAPA:
Mikäli opiskelija ei osallistu toteutussuunnitelman mukaiseen opintojakson suoritukseen (ks. opetusmenetelmät), tekee hän
- yksilötentin (ks. suoritettava kirjallisuus sekä Diaklessa olevat materiaalit)
- oman elämänkulun reflektoinnin Diaklessa olevan ohjeen mukaisesti.
Yksilötentti tehdään yleisenä tenttipäivänä (ks Diakin ilmoittautumiskäytännöt) sen lukukauden aikana, jolloin opintojakso toteutuu.

Further information

Tarvittava aikaisemmin hankittu osaaminen: Ei edellytä aikaisempia opintosuorituksia
AHOT: YHT2003A17S, Ihmisen kasvu ja kehitys (3 op)
- Mikäli opiskelija hakee AHOTia aiemman osaamisen perusteella ja sitä ei hyväksytä, hän suorittaa opintojakson MyDiakissa ilmenevällä vaihtoehtoisella suoritustavalla saman lukukauden aikana.

Go back to top of page