YHT2MS24OUL Human growth and development (3cr)
Code: YHT2003A20S-3071
General information
- Enrollment
- 01.03.2024 - 18.03.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.10.2024 - 22.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Terveys- ja kirkonala
- Campus
- Oulu
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- BA in Health Care
- Teachers
- Maija Kupsala
- Course
- YHT2003A20S
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 10 h 45 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Wed 09.10.2024 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
YHT2 / Orientaatio |
OUL-WEG
Wegelius-sali
|
|
Mon 21.10.2024 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
YHT2 / Luento |
OUL-WEG
Wegelius-sali
|
|
Fri 13.12.2024 time 08:30 - 11:45 (3 h 15 min) |
YHT2 / Luento |
OUL-222
222 Opetustila
|
|
Mon 16.12.2024 time 08:00 - 09:00 (1 h 0 min) |
YHT2 / Verkkotentti |
Evaluation scale
0-5
Objective
Students
- understand the development phases of the human lifecycle
- understand the emotional, cognitive, moral, religious and social development phases of humans
- know how to analyse and advance their personal growth and development
Content
- the human lifecycle
- the emotional, cognitive, moral, religious and social development of humans
- professional and personal growth
Materials
SUORITETTAVA kirjallisuus ja oppimateriaalit:
Pulkkinen, L., Ahonen, T. & Ruoppila, I. (toim.).(2023). Ihmisen psykologinen kehitys (10., uud. p.). PS-kustannus. Sivut 1-405.
Luentomateriaali
Teaching methods
Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Opiskelija
- osaa ammatillisesti reflektoida ja hyödyntää opintojakson sisältöjä sosiaali-, terveys ja kirkonalan auttamistyössä
- osaa hyödyntää opintojakson sisältöjä omassa ammatillisessa kasvussaan
- sisäistää erityisesti emotionaalisen, kognitiivisen, sosiaalisen, moraalisen ja uskonnollisen kehityksen vaiheita sekä niiden taustalla olevia tekijöitä
- ymmärtää kehityksen monimuotoisuutta ja yksilöllisiä kehityskulkuja
- kiinnostuu seuraamaan ihmisen kehitystä koskevaa tutkimusta ja ylläpitämään sekä kehittämään ammatillista osaamistaan.
OPINTOSUORITUKSEN KUVAUS:
- Opiskelija osallistuu opetukseen (lukujärjestyksen mukainen lähiopetus tai zoom -opetus), perehtyy opiskelumateriaaliin ja tekee ryhmä-/paritentin/verkkotentin (opettaja ilmoittaa tentin toteutustavan kurssin alkaessa)
- Opiskelija analysoi yksilötehtävässä omaa elämänkulkuaan ja pohtii sen merkitystä omalle ammatilliselle persoonalliselle kasvulleen. Tehtävässä hyödynnetään myös tentittävää teoriamateriaalia.
Yksilötehtävän voi tarvittaessa tehdä pohtimalla yleisemmällä tasolla elämänkulun vaiheita ja hyödyntämällä vaadittavaa teoriamateriaalia omien pohdintojen rinnalla.
Exam schedules
Opintojakson tentin ajankohta näkyy toteutuksen lukujärjestyksestä
Uusinnat Diakin yleisinä tenttipäivinä
Completion alternatives
VAIHTOEHTOINEN SUORITUSTAPA:
Mikäli opiskelija ei osallistu toteutussuunnitelman mukaiseen opintojakson suoritukseen (ks. opetusmenetelmät), tekee hän
- yksilötentin (ks. suoritettava kirjallisuus sekä Diaklessa olevat materiaalit)
- oman elämänkulun reflektoinnin Diaklessa olevan ohjeen mukaisesti.
Yksilötentti tehdään yleisenä tenttipäivänä (ks Diakin ilmoittautumiskäytännöt) sen lukukauden aikana, jolloin opintojakso toteutuu.
Student workload
Luennot 12 tuntia
Opiskelumateriaaliinperehtyminen, oppimistehtävä ja tentti yhteensä yhteensä 69 tuntia
Further information
Tarvittava aikaisemmin hankittu osaaminen: Ei edellytä aikaisempia opintosuorituksia
AHOT: YHT2003A17S, Ihmisen kasvu ja kehitys (3 op)
- Mikäli opiskelija hakee AHOTia aiemman osaamisen perusteella ja sitä ei hyväksytä, hän suorittaa opintojakson MyDiakissa ilmenevällä vaihtoehtoisella suoritustavalla saman lukukauden aikana.