Oppimiskäsitykset ja oppijakeskeisyysLaajuus (5 op)
Tunnus: PDA0105A19H
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa oppimiskäsityksiä ohjaustyössä
- tunnistaa oppijan kehitysvaiheen ohjauksen näkökulmasta
- tunnistaa erilaiset oppijat
- osaa analysoida identiteettiään opettajana
- ymmärtää opettajan käyttöteorian merkityksen
Sisältö
- oppimiskäsitykset
- kehityspsykologia
- erilaiset oppijat
- opettajan identiteetti
- käyttöteoria
Ilmoittautumisaika
23.09.2024 - 13.10.2024
Ajoitus
13.01.2025 - 16.02.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Tulkkaustutkinnot, kielet ja viestintä ja koulutuksen kehittäminen
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 333
Koulutus
- Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus
Opettaja
- Marita Joensuu
- Matleena Messo
Ryhmät
-
G53vipG53vip
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa oppimiskäsityksiä ohjaustyössä
- tunnistaa oppijan kehitysvaiheen ohjauksen näkökulmasta
- tunnistaa erilaiset oppijat
- osaa analysoida identiteettiään opettajana
- ymmärtää opettajan käyttöteorian merkityksen
Sisältö
- oppimiskäsitykset
- kehityspsykologia
- erilaiset oppijat
- opettajan identiteetti
- käyttöteoria
Opetusmenetelmät
Monimuotototeutus: Luento ja harjoitukset, itsenäisen työskentelyn tehtävät, tiimityö, reflektointi, kirjalliset tehtävät
Aika ja paikka
6. lukukausi, Helsingin kampus
Oppimateriaalit
Oppimateriaali löytyy Diaklesta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Keskustelu vaihtoehtoisista suoritustavoista vastuulehtorin kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakso on laajuudeltaan 5 opintopistettä.
Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.
Sisällön jaksotus
Opintojakso alkaa luennoilla ja ryhmätehtävällä, jonka työstämistä jatketaan itsenäisen työn viikoilla. Kirjalliset yksilötehtävät palautetaan opintojakson lopussa. Jaksolla käsitellään kehityspsykologian näkökulmasta aikuinen oppijana ja vanhuus.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä.
Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/.
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
11.10.2023 - 29.10.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 04.02.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Tulkkaustutkinnot, kielet ja viestintä ja koulutuksen kehittäminen
Kampus
Helsinki
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
- Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus
Opettaja
- Sonja Heinonen
- Matleena Messo
Ryhmät
-
G51vipG51vip
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa oppimiskäsityksiä ohjaustyössä
- tunnistaa oppijan kehitysvaiheen ohjauksen näkökulmasta
- tunnistaa erilaiset oppijat
- osaa analysoida identiteettiään opettajana
- ymmärtää opettajan käyttöteorian merkityksen
Sisältö
- oppimiskäsitykset
- kehityspsykologia
- erilaiset oppijat
- opettajan identiteetti
- käyttöteoria
Opetusmenetelmät
Ennakkotehtävä, luento, tiimityö, reflektointi, kirjallinen tehtävä
Oppimateriaalit
Liitä linkki:
Stenberg, K. 2011. Riittävän hyvä opettaja. Juva. PS-kustannus.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ennakkotehtävän voi suorittaa videotehtävänä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.
Sisällön jaksotus
Opintojakso alkaa ennakkotehtävällä. Ennakkotehtävä käsitellään opintojakson ensimmäisellä lähiopetuskerralla. Tämän jälkeen työskennellään ryhmissä kirjallisuuden ja keskustelujen perusteella. Kirjallinen tehtävä palautetaan opintojakson lopussa. Jaksolla käsitellään kehityspsykologian näkökulmasta aikuinen oppijana ja vanhuus.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä.
Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/).
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
19.09.2022 - 09.10.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 27.01.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tulkkaustutkinnot ja kielet
Kampus
Turku
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 333
Koulutus
- Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus
Opettaja
- Sonja Heinonen
- Matleena Messo
Ryhmät
-
G49vipG49vip
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa oppimiskäsityksiä ohjaustyössä
- tunnistaa oppijan kehitysvaiheen ohjauksen näkökulmasta
- tunnistaa erilaiset oppijat
- osaa analysoida identiteettiään opettajana
- ymmärtää opettajan käyttöteorian merkityksen
Sisältö
- oppimiskäsitykset
- kehityspsykologia
- erilaiset oppijat
- opettajan identiteetti
- käyttöteoria
Opetusmenetelmät
Ennakkotehtävä, luento, tiimityö, reflektointi, kirjallinen tehtävä
Oppimateriaalit
Liitä linkki:
Stenberg, K. 2011. Riittävän hyvä opettaja. Juva. PS-kustannus.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ennakkotehtävän voi suorittaa videotehtävänä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.
Sisällön jaksotus
Opintojakso alkaa ennakkotehtävällä. Ennakkotehtävä käsitellään opintojakson ensimmäisellä lähiopetuskerralla. Tämän jälkeen työskennellään ryhmissä kirjallisuuden ja keskustelujen perusteella. Kirjallinen tehtävä palautetaan opintojakson lopussa. Jaksolla käsitellään kehityspsykologian näkökulmasta aikuinen oppijana ja vanhuus.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä.
Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/).
Arviointiasteikko
0-5
Ilmoittautumisaika
13.09.2021 - 05.10.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 04.02.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tulkkaustutkinnot ja kielet
Kampus
Turku
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 100
Koulutus
- Tulkki (AMK), viittomakielen ja puhevammaisten tulkkaus
Opettaja
- Ulla Niittyinperä
- Sanna Kirjonen
- Matleena Messo
Ryhmät
-
G47vipG47vip
Tavoitteet
Opiskelija
- osaa soveltaa oppimiskäsityksiä ohjaustyössä
- tunnistaa oppijan kehitysvaiheen ohjauksen näkökulmasta
- tunnistaa erilaiset oppijat
- osaa analysoida identiteettiään opettajana
- ymmärtää opettajan käyttöteorian merkityksen
Sisältö
- oppimiskäsitykset
- kehityspsykologia
- erilaiset oppijat
- opettajan identiteetti
- käyttöteoria
Opetusmenetelmät
Ennakkotehtävä, luento, tiimityö, reflektointi, kirjallinen tehtävä
Oppimateriaalit
Liitä linkki:
Stenberg, K. 2011. Riittävän hyvä opettaja. Juva. PS-kustannus.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ennakkotehtävän voi suorittaa videotehtävänä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan työmäärä on 27 tuntia / opintopiste.
Sisällön jaksotus
Opintojakso alkaa ennakkotehtävällä. Ennakkotehtävä käsitellään opintojakson ensimmäisellä lähiopetuskerralla. Tämän jälkeen työskennellään ryhmissä kirjallisuuden ja keskustelujen perusteella. Kirjallinen tehtävä palautetaan opintojakson lopussa. Jaksolla käsitellään kehityspsykologian näkökulmasta aikuinen oppijana ja vanhuus.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijan osaamisen arvioinnissa käytetään keskivaiheen arviointikriteerejä.
Linkki: https://www.diak.fi/opiskelu/opiskelijan-polku/opintojen-suorittaminen/arviointi/).
Arviointiasteikko
0-5