Skip to main content

Näyttö johtamisen ja kehittämisen tukena (5cr)

Code: NÄY0005Y15S-3001

General information


Enrollment
04.09.2017 - 10.09.2017
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2018 - 31.07.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
MA of Social Services and Health Care
Teachers
Eija Kattainen
Marketta Fredriksson
Arja Suikkala
Course
NÄY0005Y15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization Näyttö johtamisen ja kehittämisen tukena NÄY0005Y15S-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Content scheduling

Oppimistehtävät:
Tehtävä voidaan tehdä pareittain tai pienryhmässä (3-4 henkilöä).

Valitaan aito työelämän konteksti ja siellä esiintyvä kehittämiskohde. Kehittämiskohteen tulee liittyä johtamiseen tai johonkin sellaiseen asiaan, johon johtaja voi toiminnallaan vaikuttaa. Kehittämiskohde voi olla toiminnan alue, jota on jo kehitetty tai jota tullaan jatkossa kehittämään. Kehittämiskohteesta etsitään tietoa näyttöön perustuvan työskentelyn erilaisia vaiheita noudattaen. Suosittelemme, että kehittämiskohde liittyy omaan opinnäytetyöhön. Tällöin tehtävää voidaan hyödyntää osana omaa opinnnäytetyötä.

Oppimistehtävän vaiheet:
1. Määrittele tutkimuskysymys, johon haluat hakea tietoa. Mikäli toimitte pareittain tai pienryhmissä, tehkää työskentelysuunnitelma ja jakakaa vastuut.
2. Pohdi hakustrategiaa ja käytä tietovarantojen tarjoamia työkaluja.
3. Tee tiedonhaku asettamillasi kriteereillä.
4. Oppimistehtävän väliohjaus. Valmistaudu väliohjaukseen lähettämällä käyttämäsi tietolähteiden viitteet opettajalle RefWorks-tiedostona.
5. Viimeistele tiedonhaku ja taulukoi saamasi tulokset.
6. Arvioi hakutuloksia suhteessa tutkimuskysymykseesi ja omaan työhösi, erityisesti johtaminen kehittämistyössä näkökulmasta. Kirjoita tämä lyhyeksi tiivistelmäksi, jonka liität osaksi opinnäytetyötäsi.

Lähiopetus:
Lähiopetus:Kaksi opiskelupäivää sekä sen ulkopuolinen ohjaus. Lähiopetuksen teemat ovat:
1. Näyttöön perustuvan tiedon hankinnan prosessi johtamisen ja kehittämisen tukena
2. Näyttöön perustuvan tiedonhankinnan työvälineet
3. Näytön arviointi ja hyödyntäminen

Objective

After completing the study unit, students will be able to:
- Use research-based information judiciously to support operation, leadership and development
- Make use of the recommendations of the Joanna Briggs Institute (JBI) when establishing an evidence-based operating culture
- Understand the information acquisition process concerning leadership and development, and be able to apply it to their own work in a critical way, using a varied set of databases
- Understand the meaning of experience-based information in the process of evidence-based leadership and development

Content

- Evidence-based leadership and development
- Evidence supporting decision-making and service design
- Supporting evidence-based activities in work communities
- Making use of experience-based information in leading services and their development

Materials

Oppimateriaali koostuu tehtäväkohtaisesti kirjallisuushakujen mukaan.

Teaching methods

Sisällöt
-Näyttöön perustuva johtaminen ja kehittäminen
-Näyttö päätöksenteon ja palveluiden muotoilun tukena
-Näyttöön perustuvan toiminnan tukeminen työyhteisöissä
-Kokemustiedon hyödyntäminen palveluiden johtamisen ja kehittämisen tukena

Tarkennetut tavoitteet
-Ymmärtää, kertaa ja syventää näyttöön perustuvan työn käsitteistöä ja työkaluja
-Kriittisesti perehtyy näyttöön perustuvan työn kehittämisen tausta-ajatteluun
-Ymmärtää ja sisäistää näyttöön perustuvan toimintakulttuurin muutosprosessin
-Ymmärtää vaikuttavuuden ja laadunarvioinnin merkityksen kehitystyössä

Further information

Opettajat:
Eija Kattainen, Arja Suikkala ja Marketta Fredriksson

Go back to top of page