Skip to main content

Worship and supporting spirituality (1cr)

Code: KVA0301A15S-3003

General information


Enrollment
01.03.2019 - 18.03.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.08.2019 - 13.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
Teachers
Tiina Häkkinen
Course
KVA0301A15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization Worship and supporting spirituality KVA0301A15S-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

Opiskelija
- osaa kehittää jumalanpalvelus- ja hartauselämää yhdessä perheiden ja työntekijöiden kanssa

Content

- jumalanpalvelus- ja hartauselämän kehittäminen varhaiskasvatuksen näkökulmasta

Materials

Tehtävässä käytetään vähintään kahta alla olevista teoksista:
•Ahtiainen, A. (2012). Tytöt ja pojat ehtoollisella. Helsinki: Lasten keskus.
•Ahtiainen, A., Paananen, T., Tiirola, K. &Tiirola, K. (2016). Jyvemmälle messuun. Helsinki: Lasten Keskus.
•Eerola, K. & Vuorio, R-L. (2007). Taaperokirkko. Helsinki: Lasten keskus.
•Issakainen, T. (2005). Kotikirkko tutuksi viidellä aistilla. Kirkkopedagogiikan opas. Helsinki: Lasten keskus.

Teaching methods

Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Opiskelija
•perehtyy jumalanpalvelus- ja hartauselämän kehittämiseen varhaiskasvatuksen ja perheiden näkökulmasta.
Opintosuorituksen kuvaus
Opiskelija osallistuu etäjaksolla paikallisseurakunnassa messun suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin. Hän kiinnittää erityistä huomiota messun suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin varhaiskasvatuksen ja perheiden näkökulmasta.
Verkkokeskustelussaopiskelijat jakavat tiimeittäin messun suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin liittyviä kokemuksia sekä tekevät kehittämisehdotuksia. He valmistelevat yhteisen esityksen jossa prosessin aikana havaittua ja opittua peilataan suoritettavaan kirjallisuuteen.Tiimit esittelevät pohdintansa tulokset joko verkko-opetuksen tai lähiopetuspäivien yhteydessä. Esitysten ajankohdasta sovitaan yhteisesti opintojakson orientaation yhteydessä.
Tehtävän tarkempi ohjeistus löytyy MoodleRooms-oppimisalustalta.

Employer connections

Tämä osasuoritus soveltuu kokonaan suoritettavaksi yhteisöpajatoiminnassa tai omassa seurakunnassa.Opiskelija tekee kirjallisen raportin messun suunnittelusta, toteutuksesta, arvioinnista ja kehittämisehdotuksista ja hyödyntää siinä suoritettavaa kirjallisuutta.

Completion alternatives

Opiskelija osallistuu seurakunnan messun suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin. Opiskelija palauttaa kirjallisen raportin, jossa hän käyttää suoritettavaa kirjallisuutta ja messuun osallistuneiden haastatteluja (myös lasten). Raportissa tulee olla mukana messuihin liittyvä kehittämisehdotus.

Qualifications

Ei vaadittavaa aikaisempaa osaamista

Go back to top of page