Worship and supporting spirituality (1cr)
Code: KVA0301A15S-3003
General information
- Enrollment
- 01.03.2019 - 18.03.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.08.2019 - 13.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Tiina Häkkinen
- Course
- KVA0301A15S
Unfortunately, no reservations were found for the realization Worship and supporting spirituality KVA0301A15S-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
Opiskelija
- osaa kehittää jumalanpalvelus- ja hartauselämää yhdessä perheiden ja työntekijöiden kanssa
Content
- jumalanpalvelus- ja hartauselämän kehittäminen varhaiskasvatuksen näkökulmasta
Materials
Tehtävässä käytetään vähintään kahta alla olevista teoksista:
•Ahtiainen, A. (2012). Tytöt ja pojat ehtoollisella. Helsinki: Lasten keskus.
•Ahtiainen, A., Paananen, T., Tiirola, K. &Tiirola, K. (2016). Jyvemmälle messuun. Helsinki: Lasten Keskus.
•Eerola, K. & Vuorio, R-L. (2007). Taaperokirkko. Helsinki: Lasten keskus.
•Issakainen, T. (2005). Kotikirkko tutuksi viidellä aistilla. Kirkkopedagogiikan opas. Helsinki: Lasten keskus.
Teaching methods
Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Opiskelija
•perehtyy jumalanpalvelus- ja hartauselämän kehittämiseen varhaiskasvatuksen ja perheiden näkökulmasta.
Opintosuorituksen kuvaus
Opiskelija osallistuu etäjaksolla paikallisseurakunnassa messun suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin. Hän kiinnittää erityistä huomiota messun suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin varhaiskasvatuksen ja perheiden näkökulmasta.
Verkkokeskustelussaopiskelijat jakavat tiimeittäin messun suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin liittyviä kokemuksia sekä tekevät kehittämisehdotuksia. He valmistelevat yhteisen esityksen jossa prosessin aikana havaittua ja opittua peilataan suoritettavaan kirjallisuuteen.Tiimit esittelevät pohdintansa tulokset joko verkko-opetuksen tai lähiopetuspäivien yhteydessä. Esitysten ajankohdasta sovitaan yhteisesti opintojakson orientaation yhteydessä.
Tehtävän tarkempi ohjeistus löytyy MoodleRooms-oppimisalustalta.
Employer connections
Tämä osasuoritus soveltuu kokonaan suoritettavaksi yhteisöpajatoiminnassa tai omassa seurakunnassa.Opiskelija tekee kirjallisen raportin messun suunnittelusta, toteutuksesta, arvioinnista ja kehittämisehdotuksista ja hyödyntää siinä suoritettavaa kirjallisuutta.
Completion alternatives
Opiskelija osallistuu seurakunnan messun suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin. Opiskelija palauttaa kirjallisen raportin, jossa hän käyttää suoritettavaa kirjallisuutta ja messuun osallistuneiden haastatteluja (myös lasten). Raportissa tulee olla mukana messuihin liittyvä kehittämisehdotus.
Qualifications
Ei vaadittavaa aikaisempaa osaamista