Skip to main content

HAR3HS20DIAK Cooperation project in working life or another project/practical training (18cr)

Code: HAR3118A15S-3012

General information


Enrollment
02.03.2020 - 18.03.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.08.2020 - 18.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
18 cr
Local portion
18 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Diak joint implementation
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
Teachers
Riitta-Liisa Rotinen
Severi Saihomaa
Sirpa Salmela
Ari Nieminen
Sari Jylli
Hannu Piiroinen
Satu Keisala
Vesa Vainiomäki
Juha Tapio
Aki Kaskinen
Tarja Isomäki
Seija Utriainen
Eija Pehkonen
Mika Alavaikko
Hanna Lamberg
Marianne Neuvonen
Mari Nieminen
Course
HAR3118A15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization HAR3HS20DIAK Cooperation project in working life or another project/practical training HAR3118A15S-3012. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Opiskelija voi aloittaa HAR3 opinnot ASP0104A15S Työelämäosaaminen ja ASP0205A15S Asiakaslähtöinen kehittäminen opintojen alettua.
Tutkintosääntö:
20§ Opiskelija, joka ei ole suorittanut harjoitteluaan hyväksytysti, ei voi ilman erityisperusteluja aloittaa seuraavaa harjoittelua. Vastaavasti opiskelijalta, joka ei ole suorittanut hyväksytysti edellisen lukukauden opintoja, voidaan evätä oikeus suorittaa seuraavaa harjoittelua.

Objective

Opiskelija
- osaa käyttää suunnitelmallisesti erilaisia asiakastyön ja palvelujärjestelmän asiakas- ja kumppanuuslähtöisiä kehittämismenetelmiä
- osaa arvioida palvelujärjestelmiä sosiaalipalvelujen käyttäjän ja palvelutarpeiden näkökulmasta ja esittää kehittämishaasteita
- osaa käyttää asiantuntevasti keskeistä sosiaalialaa ohjaavaa lainsäädäntöä
- osaa analysoida yhteiskunnallisia ja sosiaalieettisiä ongelmakokonaisuuksia
- osaa soveltaa sosiaalialan arvoja ja eettisiä periaatteita työelämän kehittämisessä
- ymmärtää ammatillisen identiteetin rakentumisen jatkuvasti kehittyvänä prosessina

Opiskelijan viimeisen harjoittelun tavoitteena on, että hänen toiminnassaan aktualisoituu koko sosionomikoulutuksessa omaksuttu kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen sekä sosiaalialan empansipatorinen tehtävä sosiaalisen oikeudenmukaisuuden toteuttamiseksi yhteiskunnassa
Opiskelija osaa osallistua myös sosiaalialan ammattieettiseen keskusteluun

Location and time

toteutuksen vastaava opettaja täyttää

Materials

Oppimateriaali löytyy Moodleroomsista.

Teaching methods

Opiskelijan viimeisen harjoittelun tavoitteena on, että hänen toiminnassaan aktualisoituu koko sosionomikoulutuksessa omaksuttu kehittämis-, tutkimus- ja innovaatio-osaaminen sekä sosiaalialan emansipatorinen tehtävä sosiaalisen oikeudenmukaisuuden toteuttamiseksi yhteiskunnassa. Opiskelija osaa osallistua myös sosiaalialan ammattieettiseen keskusteluun.
Harjoittelun keskeisen sisällön muodostaa kehittämistehtävä. Kehittämistehtävän luonteesta tarkemmin HAR3 orientaaiotallenteessa, pop-up ohjauksissa sekä HAR3 orientaatiossa (ks. tarkemmin alla).

Employer connections

Harjoittelun voi suorittaa osana esimerkiksi Diakin tai sen yhteistyökumppanin hanketta tai projektia. Opiskelijaa kehotetaan tutustumaan harjoittelupaikkaa etsiessä Diakin hankkeisiin ja yhteistyökumppanuuksiin kampuksen OSKE -torilla tai muita kanavia käyttäen.

International connections

Opiskelija voi suorittaa kansainvälisen vaihdon HAR3 puitteissa.

Completion alternatives

Harjoittelu voidaan suorittaa myös lukukauden ulkopuolella HOPSin mukaisesti noudattaen Diakin harjoitteluohjeita.

Student workload

HAR3 kokonaistuntimäärä on 480h. Tuntimäärään sisältyy Kehittämistehtävä (ks. tarkemmin alla). HAR3 voi toteutua joustavasti eli esimerkiksi yhden viikon aikana voi kertyä enemmän tai vähemmän kuin keskimääräinen 37h. HAR3 voi jaksottua useamman kuin laskennallisen 13 viikon ajalle. Kuitenkaan tätä nopeammin HAR3 ei voi toteutua.
HAR3 luonteen vuoksi (Kehittämistehtävä, ks. yllä) opiskelijan tulee tehdä työajanseurantaa harjoittelun aikana. Työajanseurannan tarkkuudesta ja käytännöistä opiskelija sopii harjoittelua ohjaavan opettajan kanssa.
Näitä kysymyksiä tarkennetaan MoodleRoomsista löytyvillä lomakkeilla.

Assessment criteria, approved/failed

HAR3 ei sisälly harjoitteluraporttia. Ohjaava opettaja seuraa harjoittelun etenemistä ja tavoitteiden totutumista harjoitteluun liittyvien lomakkaiden (ks. MoodeRooms) sekä ohjauskeskustelun avulla.
Opiskelija dokumentoi harjoittelun etenemistä ja sen tavoitteiden toteutumista harjoittelun aikana.

Qualifications

Opiskelija voi aloittaa HAR3 opinnot ASP0104A15S Työelämäosaaminen ja ASP0205A15S Asiakaslähtöinen kehittäminen opintojen alettua.
Tutkintosääntö:
20§ Opiskelija, joka ei ole suorittanut harjoitteluaan hyväksytysti, ei voi ilman erityisperusteluja aloittaa seuraavaa harjoittelua. Vastaavasti opiskelijalta, joka ei ole suorittanut hyväksytysti edellisen lukukauden opintoja, voidaan evätä oikeus suorittaa seuraavaa harjoittelua.

Further information

Opiskelija varaa HAR3 paikan itse.
Kirkon varhaiskasvatuksen ohjaaja-opiskelijoilla HAR3 on pedagoginen harjoittelu. Tämä huomioitava harjoittelupaikan valinnassa.
Opiskelijan tulee tutustua HAR3 orientaatiotallenteeseen ennen harjoittelupaikan sopimista. Tallenne löytyy ScreenStepslive -palvelusta. HAR3 luonne poikkeaa muista harjoitteluista ja informaatiota tästä on saatavilla tallenteesta: https://web.microsoftstream.com/video/c12663fe-c907-45bd-93b8-501ecca9aeee (kopioi osoite selaimen osoiteriville & sivulla klikkaa "Sign in" (oikea yläkulma) - kirjaudu tarvittaessa samoilla tunnuksilla kuin Moodleen)
HAR3 toteutuu keskitetysti koko Diakissa. HAR3 koordinoivat opettajat järjestävät ns. pop-up ohjauksia jo ennen harjoittelun alkamista. Opiskelijoiden tarkentavat kysymyksiin vastataan siellä.

Go back to top of page