MUU02MS22PMK Social security guidance and the prospects of social security (5cr)
Code: MUU0205A20S-3014
General information
- Enrollment
- 01.03.2022 - 18.03.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 24.10.2022 - 16.12.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- EDUCATION
- Campus
- Pieksämäki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 333
- Degree programmes
- BA of Social Services
- Teachers
- Vesa Vainiomäki
- Taina Kilpeläinen
- Course
- MUU0205A20S
Unfortunately, no reservations were found for the realization MUU02MS22PMK Social security guidance and the prospects of social security MUU0205A20S-3014. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Opintojakso alkaa opetuksella, joka sisältää orientaation opintojaksolle, luento-osuuksia ja oppimistehtävien läpikäynnin. Opetusta on lisäksi lukujärjestykseen merkittyinä kertoina opintojakson aikana sekä opintojakson lopussa on yhteinen seminaari sekä verkkotentti tenttikirjasta. Tarkemmat ohjeet ovat oppimisalustalla.
Opintojaksossa on kolme oppimistehtävää: sosiaaliturvaan liittyvä paritehtävä, verkkokeskustelutehtävä uusiin teknologioihin liittyen sekä verkkotentti tenttiteoksesta.
Objective
Students
• learn to look for applicable social and healthcare legislation in a customer-oriented manner
• are familiar with the rehabilitative system and its significance as an enabler of the ability to function and work
• learn to guide customers when applying for statutory social security and complementary services
• are familiar with the key digital services and applications in social security guidance
• know the central changes, development programmes and projects and renewal challenges of social security and complementary services
Content
• statutory social security and complementary services
• the rehabilitative system
• social security guidance
• digital services and applications in social security guidance
• changes, development programmes and projects and renewal needs of social security and complementary services
Location and time
Opetus, seminaari ja verkkotentti lukujärjestyksen mukaisesti, edellyttävät läsnäoloa opetuksessa.
Materials
Verkkokeskustelussa ja sosiaaliturvatehtävässä hyödynnettävä oppimateriaali on oppimisalustalla.
Verkkotentti seuraavista julkaisuista:
1)Anna-Maija Pyykönen, Johanna Lammintakanen & Aini Pehkonen 2022:Syrjiikö digitalisointi ihmisiä sosiaalipalveluissa?
2) Kivistö, M., Heini, A., Kontu, K., Kunttu, K., Lappalainen, T., Lindroos, N., Ronimus, H., & Sjöblom, S. (2019). Asiakasosallisuuden toteutuminen ja digitalisaation mahdollisuudet vammaissosiaalityön asiakasprosessissa. Kuntoutus, 42(1), 18–24. Noudettu osoitteesta https://journal.fi/kuntoutus/article/view/97232
3) Jorma Niemelä & Minna Kivipelto 2019:Asiakaslähtöinen palvelupolkumalli tulevaisuuden sote-keskusten lähtökohdaksi. THL Työpaperi 37/2019.
4) Sosiaaliturvan valinnat ja perusperiaatteet. Sosiaaliturvakomitean raportti, Sosiaaliturvakomitean julkaisuja 2022:5
Teaching methods
Luennot, pienryhmäkeskustelut ja webinaari toteutuvat opetuksena lukujärjestyksen mukaisesti. Osa opetuksesta tapahtuu lähiopetuksena kampuksella ja osa verkkovälitteisesti Zoomissa.
Sosiaaliturvaan liittyvät case-tehtävät teet paritehtävänä. Seminaari liittyy case-tehtäviin ja edellyttää case-tehtävien palautusta ennen seminaaria. Lisäksi tehtävänä on verkkokeskustelutehtävä uusista teknologioista ja verkkotentti (pari/ tai yksilötehtävänä).
Employer connections
-
Exam schedules
Lukujärjestyksen mukaisesti. Verkkotentti uusitaan yleisenä tenttipäivänä.
International connections
-
Completion alternatives
Opiskelija tekee tehtävät yksilötehtävinä ja tentin yleisenä tenttipäivänä. Opetuksen korvaaminen toteutuu sovitusti.
Further information
AHOT Diakin ahotointiohjeiden mukaisesti. Ahot-hakemuksessa on osoitettava sosiaaliturvan ja digitalisaation hyvää hallintaa.