ERIPK24HKI Health promotion with people who need special support (2cr)
Code: ERI0002A20S-3002
General information
- Enrollment
- 11.10.2023 - 29.10.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.02.2024 - 27.04.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Terveys- ja kirkonala
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 333
- Degree programmes
- BA in Health Care, Public Health Care
Unfortunately, no reservations were found for the realization ERIPK24HKI Health promotion with people who need special support ERI0002A20S-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Objective
Students
• know how to develop public health nurse work that strengthens the health and ability to function of customers of various ages who need special support
• know how to assess the risks factors that increase the need for services related to health, living conditions and life situation and instruct the use of existing services
• know how to analyse the diversity and significance of minorities from the viewpoint of resources and special support
• are familiar with models and work methods of health promotion that increase and impact the customer’s inclusion on an individual, group and community level
• understand the effect of common knowledge and culture to the health, ability to function and marginalisation of individuals and the population
• know how to seek out and support customers, families and communities in need of special support and at risk of marginalisation in collaboration with other actors
• know how to speak out bravely on behalf of their customers and strengthen experiment-induced expertise
• are familiar with the basis and forms of social and diaconal work
• understand how their own life history and experiences affect their professional development
• know how to select and apply their communication methods according to the customer’s needs
Content
• salutogenic health promotion and a feeling of coherence
• wellbeing data, experimental and everyday knowledge
• poverty and marginalisation
• health, social work and diaconal activities
• inclusion, resources and partnership
• minorities, diversity and equality
• clear speech, plain language, communication methods that support and replace speech
Materials
Henttonen, E. & Alhanen, K. (2023) Maahanmuuttodialogit : Moniäänistä keskustelua maahanmuuton arjesta ja politiikasta. Sisäministeriön julkaisuja 2023:9. Luettavissa: http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-324-951-6
Kestilä, L., Karvonen, S., Jauhiainen, S. & Mikkola, H.(toim) Väestön terveys- ja hyvinvointikatsaus 2023: tavoitteena sosiaalisesti kestävä Suomi. Luettavissa:https://diakle.diak.fi/pluginfile.php/436458/mod_resource/content/0/V%C3%A4est%C3%B6n%20terveys-%20ja%20hyvinvointikatsaus%202023.pdf
Zitting, J., Wiens, V., & Kainulainen, S. (2020). Huono-osaisuus rasittaa kuntien taloutta. Luettavissa:https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020061042650
Teaching methods
Itsenäistä opiskelua, pohdintaa ja työskentelyä valitun asiakasryhmän parissa. Seminaarityöskentelyä yhdessä opiskelijaryhmän ja työelämän kanssa. Poissaolokorvaus opetuksesta suoritetaan erillisellä tehtävällä.
K24 opintojaksossa osallistutaan kansainväliseen COIL-toteutukseen Teamsin välityksellä ja työskentelykieli on englanti. Coil (Collaborative Online International Learning) on kansainvälisten opiskelijaryhmien yhteistyöskentelyä tiettyjen aiheiden parissa.
Opintojaksolla tehdään vahvaa yhteistyötä työelämän kanssa.
1. Lähiopetus
2, seminaarit
3. Osallistumista luennoille. Poissaolosta palautetaan korvaava tehtävä.
4.Verkkokurssien todistusten palautusta ( jos verkkokursseja).
3. yksilöllinen työskentely
International connections
COIL-toteutus
Completion alternatives
Opinto-ohjaajan kanssa sovitusti mahdollisuus suorittaa itsenäisesti 2 op laajuinen verkkotentti, jossa useita lähteitä, sivumäärä max. 250 sivua sekä kotimaista että vieraskielisiä lähteitä. Suoritus tehtävä ennen HAR10 ahoitointia.
Student workload
Opiskelijan työmäärä 2x 27= 54 työtuntia