RUO21PK25HKI-SH (A-RYHMÄ) Swedish, oral proficiency (1cr)
Code: RUO2101A20S-3102
General information
- Enrollment
- 23.09.2024 - 13.10.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.01.2025 - 11.05.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Terveys- ja kirkonala
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- BA in Health Care
- BA in Health Care, Diaconal Nursing
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- BA in Health Care, Public Health Care
- Teachers
- Eija Tapio
- Course
- RUO2101A20S
Realization has 12 reservations. Total duration of reservations is 23 h 0 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Thu 23.01.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
RUO21-22 / Aloitusluento |
HKI-400
4. krs kaarre
|
|
Tue 28.01.2025 time 10:15 - 11:45 (1 h 30 min) |
RUO21-22 / Luento |
HKI-524
atk-luokka 524
|
|
Wed 05.02.2025 time 12:30 - 14:00 (1 h 30 min) |
RUO21-22 / Luento |
HKI-425
Lääkehoidon luokka 425
|
|
Thu 06.02.2025 time 08:45 - 10:15 (1 h 30 min) |
RUO21-22 / Luento |
HKI-428
Luokka 428
|
|
Tue 25.02.2025 time 14:30 - 16:00 (1 h 30 min) |
RUO21-22 / Luento |
Zoom
|
|
Thu 27.02.2025 time 13:30 - 15:00 (1 h 30 min) |
RUO21-22 / Luento |
Zoom
|
|
Fri 07.03.2025 time 09:30 - 11:00 (1 h 30 min) |
RUO21-22 / Luento |
Zoom
|
|
Fri 14.03.2025 time 14:00 - 15:30 (1 h 30 min) |
RUO21-22 / Luento |
HKI-426
Anatomian luokka 426
|
|
Wed 23.04.2025 time 12:45 - 14:15 (1 h 30 min) |
RUO21-22 / Luento |
HKI-426
Anatomian luokka 426
|
|
Tue 29.04.2025 time 09:15 - 10:45 (1 h 30 min) |
RUO21-22 / Luento |
HKI-222
luokka 222
|
|
Mon 05.05.2025 time 10:30 - 16:00 (5 h 30 min) |
RUO21-22 / Suullinen tentti |
HKI-428
Luokka 428
|
|
Thu 08.05.2025 time 09:00 - 11:30 (2 h 30 min) |
RUO21-22 / Kirjallinen tentti |
HKI-222
luokka 222
|
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Kaksi opintojaksoa, ruotsin suullinen ja ruotsin kirjallinen kielitaito opetetaan yhtenä kurssina ja kokonaisuutena niin että yhdellä luennolla voi olla molempien toteutusten sisältöjä.
Luentojen lisäksi kurssin suoritukseen kuuluu sisältöjä kokoava ja soveltava kurssitehtävä (ryhmätyö), jota valmistellaan koko kurssin ajan. Kurssitehtävä esitellään kurssin lopussa.
Objective
Students
- know how to describe their education, work placement, work experience and competence
- know how to communicate in typical professional settings
- know how to ask questions related to the state of health or life situation of a customer or someone participating in the activities and respond to questions
- know how to communicate necessary information to a customer, family members and other parties
Content
- speaking in everyday situations
- professional vocabulary and topics in the student’s field
- customer situations
Materials
Oppimisalustalla on opettajan suosittelema kirjallisuus, muu materiaali, verkkotehtävät ja ohjeistus opiskelijan tuottamaan materiaaliin
Teaching methods
Lähi- ja etäopiskelu, sisältää itsenäistä, pari- ja pienryhmätyöskentelyä
Verkkokeskustelu, Paritehtävä, Osallistuminen lähiopetukseen, Pienryhmätyöskentely, Itsenäinen työskentely,
Employer connections
Työelämäyhteistyö kurssikohtaisesti esim. vierailijat tai vierailukohteet, mahdollisesti työelämälähtöinen tehtäväosio esim. osana projektia/hanketta, tandem-opiskelu ruotsinkielisen oppilaitoksen kanssa tms.
Exam schedules
Joka toteutukselle oma, kirjallisten tenttien uusinnat yleisissä tenteissä, suullisten tenttien uusinnoista sovitaan opintojakson opettajan kanssa erikseen
Completion alternatives
Opintojakson aikana toteutettava mahdollinen, työelämälähtöinen tehtäväosio (esim. osana projektia/hanketta, itsenäinen tutustuminen työelämään ja työelämämateriaalin laatiminen (esim.portfolio, tiedonhaku omalta alalta ja sen raportointi, ym.) erikseen sovitusti edellyttäen, että opiskelijan kielitaito on riittävä.
AHOT 12/2018: Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT) Diakin Ahot-menettelyn mukaisesti, tieto löytyy tutkintosäännöstä ja Diak sähköisestä opinto-oppaasta
Student workload
kurssien rakenne on 10 luentoa ja tentit (lähiopetusviikoilla kaksi 1,5h luentoa), voi vaihdella lukujärjestyksessä.
suositeltava ajankohta on 2. lukukausi
Further information
Opiskelija saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön (352/2003 8§,) edellyttämän, oman alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen kirjallisen taidon
Lisätukea ja ohjausta on saatavilla opintojen aikana ja jälkeen niille opiskelijoille, joilla on vaikeuksia suoriutua opinnoista ja kokevat haasteita kurssitehtävissä mm. tukipaja muodossa