PERMS25HKI-SOSKIR Family work and child welfare (5cr)
Code: PER0005A20S-3044
General information
- Enrollment
- 03.03.2025 - 30.03.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.08.2025 - 28.09.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Sosiaali- ja kirkonala
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 100
- Degree programmes
- BA of Social Services, Diaconal Work
- Teachers
- Severi Saihomaa
- Course
- PER0005A20S
Realization has 8 reservations. Total duration of reservations is 27 h 15 min.
| Time | Topic | Location |
|---|---|---|
|
Tue 12.08.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
PER/ Orientaatio ja luento 1 |
HKI-426
Anatomian luokka 426
|
|
Wed 13.08.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
PER/ Luento 2 |
HKI-426
Anatomian luokka 426
|
|
Mon 25.08.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
PER/ Luento 3 |
HKI-429
Monitoimitila 429
|
|
Wed 27.08.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
PER/ Luento 4 |
HKI-426
Anatomian luokka 426
|
|
Wed 27.08.2025 time 12:30 - 15:30 (3 h 0 min) |
PER/ Menetelmiin tutustuminen |
HKI-400
4. krs kaarre
HKI-438 Toimiva koti HKI-427 Pieni luokka 427 HKI-428 Luokka 428 HKI-429 Monitoimitila 429 |
|
Thu 28.08.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
PER/ Luento 5 |
Zoom
|
|
Mon 08.09.2025 time 08:30 - 14:45 (6 h 15 min) |
PER/ Seminaari (vierailijat) |
TEAMS
|
|
Wed 10.09.2025 time 08:30 - 11:30 (3 h 0 min) |
PER/ Luento 6 |
HKI-222
luokka 222
|
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
Opintojakso sisältää joko lähi- tai etäopetusta (kokonaan verkossa suoritettava sosionomitutkinto), joka jaksottuu koko ajanjaksolle. Paritehtävän palautus opintojakson lopussa.
Objective
Students
• understand the significance of the growth environment as a protective and risk factor
• are familiar with the central operating environments and actors in child and family work and child welfare
• are familiar with the central obligating legislation guiding child and family work as well as child welfare and know how to apply it
• are familiar with the customer process in family work and the child welfare process
• know how to document the customer process and the child welfare process.
Content
• protective and risk factors in the growth environment
• the central operating environments in child and family work and child welfare
• legislation governing child and family work and child welfare
• systematic and inclusive documentation
Materials
Oppimateriaali löytyy Diaklesta.
Lainsäädännön osalta keskeisiä ovat sosiaalihuoltolaki ja lastensuojelulaki.
Teaching methods
Luennot, seminaari/vierailevat luennoitsijat, menetelmiin tutustuminen ja kirjallinen paritehtävä
Opintosuorituksen kuvaus
Opintojakso muodostuu tavoitteiden kannalta keskeisten sisältöalueiden luennoista ja menetelmiin tutustumisesta.
Paritehtävässä opiskelijat syventyvät case-tehtävän avulla lapsiperheiden asiakasprosessin ja lastensuojeluprosessin etenemiseen ja perhetyön merkitykseen niiden osana. Paritehtävässä on kolme osiota, joista yksi on kaikille yhteinen ja yksi vaihtoehtoinen osio.
Lastensuojelun ja perhetyön menetelmiin tutustutaan pienryhmissä.
Employer connections
Opiskelijat voivat hyödyntää tehtävien tekemisessä työelämäyhteistyötahoja.
Exam schedules
Paritehtävä palautetaan opintojakson lopussa.
Completion alternatives
Toteutuksen valinnaisesta suoritustavasta keskustellaan aina erikseen opintojakson vastaavan kanssa.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on 27 h / opintopiste.
Further information
AHOT, noudatetaan ahot-ohjeita ja opiskelija osallistuu etukäteen järjestettävään AHOT-infoon.
AHOT-hakemuksessa opiskelijan tulee osoittaa, että hän hallitsee lapsiperheiden asiakasprosessin ja lastensuojeluprosessin etenemisen ja perhetyön merkityksen niiden osana.
Sekä osaa hyödyntää erilaisia perhetyössä ja lastensuojelussa käytettäviä menetelmiä/välineitä.
Oma osaaminen on kuvattava riittävän tarkasti kaikkien edellä mainittujen asioiden osalta.