Skip to main content

ASP01PK26HKI Working life competence (4cr)

Code: ASP0104A20S-3025

General information


Enrollment
10.11.2025 - 30.11.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
19.01.2026 - 01.03.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Sosiaali- ja kirkonala
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
Teachers
Sosiaaliala AMK&YAMK Virtuaaalilehtori
Course
ASP0104A20S

Unfortunately, no reservations were found for the realization ASP01PK26HKI Working life competence ASP0104A20S-3025. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

Oppimissisältöihin tutustuminen
Luentotallenteiden kuunteleminen
Lakitesti
Tiimitehtävä

Objective

Students
• are familiar with the multi-producer models within service production
• know how to promote partner-based collaboration in work communities and networks
• are familiar with the foundations and good practices of quality and impact of social services
• know how to make decisions in unpredictable work environments and situations
• know how to act as an immediate supervisor
• are familiar with the key labour legislation
• know how to act in a multicultural workplace
• are familiar with the public decision-making system
• are familiar with the significance of sustainable development in the activities of work communities
• know how to influence social decision-making in a goal-oriented manner.

Content

• quality and impact of social services
• immediate supervisor competence
• central labour legislation
• public decision-making system
• sectors and principles of sustainable development
• advocacy methods

Materials

Oppimateriaalina kirjallisuutta sekä verkkomateriaalia.

Sutela, H., Pärnänen, A., & Keyriläinen, M. (2019). Digiajan työelämä: työolotutkimuksen tuloksia 1977-2018. Tilastokeskus. https://urn.fi/URN:ISBN:978–952–244–634–3

Heiskanen, T., Syvänen, S., & Rissanen, T. (2019). Mihin työelämä on menossa? Tutkimuksen näkökulmia. Tampere university press. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-359-006-9

Teaching methods

Lähi-ja verkko-opetus

Employer connections

Opiskelijat voivat halutessaan ottaa oppimistehtävää varten yhteyttä työelämäkumppaneihin, niin että oppimistehtävä vastaisi työelämän tarpeita. Diakin hankkeita ja työelämäkumppaneita on mahdollista löytää esim. OSKE -torilta ja muita kanavia pitikin. Myös opiskelijoiden työ- ja harjoittelupaikat voivat toimia työelämäkumppaneina oppimistehtävissä.
Oppimistehtävään liittyvistä työelämäyhteyksistä tulee sopia toteutuksen vastuuopettajan kanssa.
Opetus on osa osallistavaa ja tutkivaa kehittämistoimintaa.

Completion alternatives

Vaihtoehtoisista suoritustavoista sovitaan hops-keskustelussa opon kanssa. Vaihtoehtoisena suoritustapana on kirjallisuustentti, joka suoritetaan uusintatenttipäivänä.

Kirjallisuus:
Sutela, H., Pärnänen, A., & Keyriläinen, M. (2019). Digiajan työelämä: työolotutkimuksen tuloksia 1977-2018. Tilastokeskus. https://urn.fi/URN:ISBN:978–952–244–634–3

Heiskanen, T., Syvänen, S., & Rissanen, T. (2019). Mihin työelämä on menossa? Tutkimuksen näkökulmia. Tampere university press. https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-359-006-9

Student workload

Oppimissisältöihin tutustuminen 27h
Luentotallenteiden kuunteleminen 27h
Lakitesti 27h
Tiimitehtävä 54h

Further information

Osallistuminen opintojakson orientaatioon on pakollista
Osallistuminen yhteen tiimitehtävän ohjauskertaan on pakollista

Go back to top of page