Jumalanpalvelus ja spiritualiteetin tukeminen (1cr)
Code: KVA0301A15S-KVA03MS17DIAK
General information
- Timing
- 23.10.2017 - 30.11.2017
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Minna Valtonen
- Tiina Häkkinen
- Course
- KVA0301A15S
Unfortunately, no reservations were found for the realization Jumalanpalvelus ja spiritualiteetin tukeminen KVA0301A15S-KVA03MS17DIAK. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
Opiskelija
- osaa kehittää jumalanpalvelus- ja hartauselämää yhdessä perheiden ja työntekijöiden kanssa
Content
- jumalanpalvelus- ja hartauselämän kehittäminen varhaiskasvatuksen näkökulmasta
Materials
Tehtävässä käytetään vähintään kahta alla olevista teoksista:Ahtiainen, A. (2012). Tytöt ja pojat ehtoollisella. Helsinki: Lasten keskus.Ahtiainen, A., Paananen, T., Tiirola, K. &Tiirola, K. (2016). Jyvemmälle messuun. Helsinki: Lasten Keskus.Eerola, K. & Vuorio, R-L. (2007). Taaperokirkko. Helsinki: Lasten keskus.Issakainen, T. (2005). Kotikirkko tutuksi viidellä aistilla. Kirkkopedagogiikan opas. Helsinki: Lasten keskus.
Teaching methods
Opiskelijaperehtyy jumalanpalvelus- ja hartauselämän kehittämiseen varhaiskasvatuksen ja perheiden näkökulmasta.Opiskelija osallistuu etäjaksolla paikallisseurakunnassa messun suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin. Hän kiinnittää erityistä huomiota messun suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin varhaiskasvatuksen ja perheiden näkökulmasta.Verkkokeskustelussa opiskelijat jakavat tiimeittäin messun suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin liittyviä kokemuksia sekä tekevät kehittämisehdotuksia. He valmistelevat tiimeittäinyhteisen esityksen jossa prosessin aikana havaittua ja opittua peilataan suoritettavaan kirjallisuuteen.Tiimit esittelevät pohdintansa tulokset joko verkko-opetuksen tai lähiopetuspäivien (viikolla 45) yhteydessä. Esitysten ajankohdasta sovitaan yhteisesti opintojakson orientaation yhteydessä.Tehtävän tarkempi ohjeistus löytyy MoodleRooms-oppimisalustalta.
Employer connections
Tämä osasuoritus soveltuu kokonaan suoritettavaksi yhteisöpajatoiminnassa tai omassa seurakunnassa.Opiskelija tekee kirjallisen raportin messun suunnittelusta, toteutuksesta, arvioinnista ja kehittämisehdotuksista ja hyödyntää siinä suoritettavaa kirjallisuutta.
International connections
Ei vaadittavaa aikaisempaa osaamista
Completion alternatives
Opiskelija osallistuu seurakunnan messun suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin. Opiskelija palauttaa kirjallisen raportin, jossa hän käyttää suoritettavaa kirjallisuutta ja messuun osallistuneiden haastatteluja (myös lasten). Raportissa tulee olla mukana messuihin liittyvä kehittämisehdotus.
Qualifications
Ei vaadittavaa aikaisempaa osaamista
Further information
Minna Valtonen: minna.valtonen(at)diak.fiAiempi työkokemus, joka osoittaa, että opiskelija on ollut suunnittelemassa ja toteuttamassa seurakunnassa messuja ja osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida niitä varhaiskasvatuksen ja perheiden näkökulmasta.