Skip to main content

Luovuus voimavarana (4cr)

Code: LUO0104A15S-LUO01PS17HKI(SOSD,SOSN)

General information


Timing
18.09.2017 - 13.10.2017
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Teachers
Eija Pehkonen
Pirjo Pouttu
Course
LUO0104A15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization Luovuus voimavarana LUO0104A15S-LUO01PS17HKI(SOSD,SOSN). It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Objective

Opiskelija
- osaa tunnistaa oman luovuutensa ja voimavaransa sosiaali- ja kirkon alan työssä
- tietää luovia taidelähtöisiä ja toiminnallisia menetelmiä erilaisten asiakkaiden kanssa tehtävässä työssä

Content

- luovan ja taidelähtöisen työskentelyn lähtökohdat
- taidelähtöiset menetelmät
- oman toimijuuden tarkastelu

Materials

Oheismateriaaleja:Känkänen, P. (2013). Taidelähtöiset menetelmät lastensuojelussa: Kohti tilaa ja kokemuksia. Helsinki: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos.Saatavuus Diakin kirjastossaSaatavuus verkkoaineistonaJansson, S., & Rantala, P. (2013). Taiteesta toiseen: Taidelähtöisten menetelmien vaikutuksia. Rovaniemi: Lapin yliopisto.Saatavuus Diakin kirjastossaSaatavuus verkkoaineistonaRusanen, S., Kuusela, M., Rantakorpi, K. & Torkki, K.(2014). Musta tuntuu punaiselta: Kuvataiteellinen toiminta varhaisiässä. Helsinki: Lasten keskus : Kirjapaja.Saatavuus Diakin kirjastossa

Teaching methods

Opiskelija:
-saa valmiuksia hyödyntää luovuuttaan ja voimavarojaan asiakastyössä
-osaa tukea ihmisen sosiaalista toimijuutta

Opiskelija saa teoreettisen tiedon perusteella käsityksen taidelähtöisten menetelmien peruslähtökohdista.
Oma työpajakokeilu sekä toiminnallisten menetelmien harjoitukset antavat mahdollisuuden ymmärtää omaa luovuutta ja reflektoida sitä.
Suoritetaan osallistumalla lähiopetukseen sekä työpajatyöskentelyyn.
Opiskelija saa teoreettisen tiedon perusteella käsityksen taidelähtöisten menetelmien peruslähtökohdista.Oma työpajakokeilu sekä toiminnallisten menetelmien harjoitukset antavat mahdollisuuden ymmärtää omaa luovuutta ja reflektoida sitä.
Suoritetaan osallistumalla lähiopetukseen sekä työpajatyöskentelyyn.

Lähiopetus:orientaatio opintojaksoon ja johdantoluento menetelmiin sekä ohjaustoimintaan ja sen etiikkaantaidelähtöisten ja toiminnallisten menetelmien harjoituksia työpajoissaohjausharjoituksia pienryhmissä

Verkko-opetus:taidelähtöinen työpajatyöskentely ja verkkokeskustelu
Opiskelija tekee yhden työpajan. Opiskelija jakaa työskentelynsä tuotoksen ja työskentelyprosessiin liittyvän pohdinnan verkossa

International connections

Ei edellytä aiemmin hankittua osaamista.

Completion alternatives

Opiskelija voi suorittaa opintojakson ohjaamalla toiminnallisen ja/tai taidelähtöisen työpajan valitsemassaan paikassa. Opiskelija tekee tallenteen.Tallenteessa tulee olla kuvaus työskentelystä, pohdinta ja lähteet. Palautus verkkoalustalle. Tehtävän voi tehdä yksilö-, pari- tai ryhmätehtävänä.

Further information

DIAK:in ohjeistuksen mukaan. AHOT hakemukset Sirpa Ylönen.

Go back to top of page