English 1, orientation (2cr)
Code: ENL1002A11H-3001
General information
- Enrollment
- 04.09.2017 - 10.09.2017
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.03.2018 - 31.05.2018
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Tulkkaustutkinnot, kielet, viestintä and development of education
- Campus
- Turku
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- BA in Humanities, Sign Language and Interpreting
- Teachers
- tuntiopettaja Tulkkaukset ja kielet
- Kirsi Korkealehto
- Scheduling groups
- A (Size: 1 . Open UAS : 0.)
- B (Size: 1 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- A
- B
- Course
- ENL1002A11H
Unfortunately, no reservations were found for the realization English 1, orientation ENL1002A11H-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Content scheduling
Opiskelija saavuttaa perusvalmiudetenglannin kielen ammatillisia opintoja varten.
Jaksolla opiskelijat arvioi englannin kielentaitonsa ja tekee tämän perusteella tavoitteellisen suunnitelman englannin kielitaitonsa kehittämisestä. Kurssi antaa eväitä englannin kielen suullisen ja kirjallisen taidon jatkuvaan kehittämiseen. Kurssin opetuskielenä on ensisijaisesti englanti, mutta lehtori käyttää tarvittaessa myös suomen kieltä. Opiskelijat pyrkivät käyttäään koko kurssin ajan englannin kieltä. Kieliopin kertaaminen ja yleisen sekä oman alan sanaston kartuttaminen kulkevat mukana läpi koko kurssin.
Opiskelija työstää kurssin sisällöistä ja materiaaleista itselleen portfoliota, jota voi käyttää tulevaisuudessa työelämässä. Portfolion koostaminen jatkuu kurssilla Englanti 2.
Kurssilla käsiteltävät tekstit ja keskusteluteemat sivuavat koko 4. lukukauden teemaa Tulkin työelämä. Aiheen liittyvät viittomakieleen, kuuroihin, puhevammaisiin sekä toisaalta yleisemmin tulkkaukseen ja tulkin työhön. Näin lukukauden muut opintojaksot tukevat englannin opiskelua ja englannin opintojakso tukee muita lukukauden opintojaksoja. ,
Objective
The student
- is able to function orally in the following areas: is able to give the grounds for and to explain his/her views, to function in conversation, to enunciate clearly and naturally, and to use the most common structures correctly most of the time (skill level B1 - B2)
- is able to function in writing in the following areas: is able to produce text that is mostly logical and clear, is able to use the most common structures correctly most of the time (skill level B1 - B2)
- is able to describe his/her personal background and education
- knows the basic vocabulary of the language and the basic concepts required in the profession
- is able to use common phrases in conversation.
Content
Core contents
- basic grammar
- general vocabulary and professional terminology, topics and phrases
Materials
SUKOL lähtötasotesti 2009
Muu opettajan ohjeistama materiaali
Oheismateriaali
•Englannin kielen kielioppiteos (vähintään lukiotaso)
•Korkeakoulun englannin oppikirja (esim. Otavan kielitaidon päivitykseenWay to Go - Update Your English tai sosiaalialalle tarkoitettu Way to Welfare) soveltuvilta osin.
•Englannin kielen sanakirja (esim. MOT sekä yksikieliset sanakirjat, esim. Oxford tms.)
Teaching methods
Tarkennetut ydinsisällöt
-yleinen ja ammattiin suuntautunut sanasto ja aihealueet (omaan elämään, koulutukseen ja tulkin työhönliittyvä sanasto) ja fraasit (esim. puhelinkeskusteluissa, mielipidekeskusteluissa ym. käytettävät fraasit; kohteliaisuusfraasit ja kysyminen)
-suullisen kielitaidon aktivointi
-peruskieliopin päivitys: verbit/aikamuodot ja modaliteetti; substantiivit/yks&mon/määräisyys&epämäär/pronominit; sanajärjestys
Pedagoginen toteutus
Opintojakso koostuu lähitunneista sekä harjoituksista. Opiskelu alkaa lähtötasotestillä, joka kuuluu osana portfolio-oppimistehtävään. Samalla kerätään tietoja ja toiveita sekä tarpeita kurssin sisällölle. Portfolio-tehtävä ohjeistetaan lähiopetuksen aluksi, samoin kuin siihen liittyvä henkilökohtainen kehittämissuunnitelma. Portfolion osana opiskelija laatii englanninkielisen CV:n sekä työhakemuksen, joihin annetaan myös vertaisarvioita. Tunneilla annetaan opiskelijoille eväitä omaehtoiseen englannin opiskeluun.
Lähiopetuksen aluksia esitellään kurssin tavoitteet sekä perusta. Tunneilla käsitellään myös englantia lingua francana sekä englannin asema maailmakielenä. Lähitunneilla pohjustetaan seuraavien tuntien opiskelua antamalla opiskelijoille materiaalia, joka heidän tulee valmistella seuraavia tunteja varten. Yhtenä itsenäisenä tehtävänä on englanninkielisen elokuvan tai dokumentin katsominen.
Lähiopetuksen teemoja ovat yhtenevän ja eriävän mielipiteen ilmaiseminen, CV ja työhakemus, kysyminen, pyytäminen sekä ehdottaminen . Lisäksi tunneilla harjoitellaan perussanaston haltuunottoa, tekstinymmärrystä, puhelinkeskustelua sekä yleisimpiä fraaseja ja muita suullisia harjoituksia. Lähitunneilla käsitellään myös englanninkielistä sähköistä viestintää.
Tekstin ymmärryksessä keskitytään ensin lukua ja määräisyyttä ilmaiseviin substantiiveihin, verbeihin . Kielioppiasoista käsitellään verbien aikamuotoja sekä konditionaalin ilmaisua ja sanajärjestystä.
Opintojakso päättyy kirjalliseen tenttiin.
Oppimistehtävät
Portfolio
Opiskelija alkaa kerätä englanninosaamisestaan portfoliota. Portfolioon kuuluvat opintojakson aluksi tehtävä lähtötason testi sekä saamansa palautteen pohjalta laadittu englanninopiskelun kehittämissuunnitelma. Lisäksi portfolioon liitetään englanninkielinen CV, työhakemus ja opiskelijan kontaktiopetuksen pohjalta koostama englannin kielen oppimispaketti, joka toimii myös pohjana Englanti 2 -opintojaksolle.
Englanninkielinen elokuva tai dokumentti
Opiskelija katsoo valitsemansa englanninkielisen elokuvan tai dokumentin englanninkielisin kuulovammaistekstityksin. Ennen elokuvan katsomasti opiskelija tutustuu elokuvan teemaan sekä sanastoon. Opiskelija kerää elokuvasta hyödyllisiä sanoja sekä ilmaisuja.
Aktiivinen osallistuminen ja tuntitehtävät
Further information
,