KEH02PS21HKI R and D and innovation work II (2cr)
Code: KEH0202A15S-3056
General information
- Enrollment
- 01.03.2021 - 17.03.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 23.08.2021 - 17.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- EDUCATION
- Campus
- Helsinki
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 300
- Degree programmes
- BA in Health Care
- BA in Health Care, Diaconal Nursing
- BA in Health Care, Public Health Care
- Teachers
- Titta Riihimäki
- Satu Keisala
- Course
- KEH0202A15S
Unfortunately, no reservations were found for the realization KEH02PS21HKI R and D and innovation work II KEH0202A15S-3056. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Objective
Opiskelija
- osaa arvioida kriittisesti tutkimustietoa ja perustella tekemiään valintoja
- osaa luoda uusia innovatiivisia ratkaisuja sekä kehittämään omaa toimintaansa työelämän muutoksessa
- osaa laatia opinnäytetyön suunnitelman
Content
- tutkimustiedon kriittinen arviointi
- työelämän muutoksen arviointi
- opinnäytetyön suunnitelma
- tutkimusmenetelmät
Materials
Aaltola, J. & Valli, R. (2010 tai uudempi). Ikkunoita tutkimusmetodeihin. virikkeitä aloittelevalle tutkijalle. 1, Metodin valinta ja aineistonkeruu. (3. uud. ja täyd. p. tai uudempi) Jyväskylä: PS-Kustannus.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Hirsjärvi, S. & Hurme, H. (2008). Tutkimushaastattelu : teemahaastattelun teoria ja käytäntö. Helsinki: Gaudeamus.
Saatavuus Diakin kirjastoissa
Saatavuus verkkoaineistoon
Mustola, M., Mykkänen, J., Böök, M.L., & Kärjä, A.-V. toim. (2015). Visuaaliset menetelmät lapsuuden- ja nuorisotutkimuksessa. (Nuorisotutkimusverkosto & Nuorisotutkimusseura Julkaisuja Tiede 170). Helsinki: Nuorisotutkimusseura.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Teaching methods
Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Opiskelija
- osaa soveltaa havainnointia tai haastattelua tai valokuvausta tai videointia osana osallistavan ja tutkivan kehittämisen prosessia tarkoituksenmukaisella tavalla
- osallistuu Diakin OSKE- tai Yhteisöpajojen kautta Diakin hanketoimintaan ja/tai työelämäkumppanuuksiin
- laatii opinnäytetyön suunnitelman valmiiksi, esittelee sen ot-seminaarissa, jossa hän saa vertaispalautetta ja ohjaajan palautteen sekä hyväksynnän suunnitelmalleen.
- opponoi toisen opiskelija(pari)n opinnäytetyön suunnitelman suullisesti ja kirjallisesti.
Opintosuorituksen kuvaus
Opintosuoritus koostuu opintojakson lähipäivästä, menetelmätyöpajoista, oppimistehtävästä sekä opinnäytetyön ryhmäohjaukseen osallistumisesta.
Lähipäivän pääsisällöt: (i) orientaatio KEHI2 -opintojaksoon; (ii) havainnointi-, haastattelu, valokuvaus ja videointi ammatillisena ja kehittämistyön menetelmänä.
Oppimistehtävässä opiskelija tarkastelee valitsemaansa ilmiötä edellämainituilla menetelmillä. Oppimistehtävää ohjataan menetelmätyöpajoissa.Tarkempi tehtävän ohjeistus löytyy sähköisellä oppimisalustalla,
Oppimistehtävän tulee olla työelämälähtöinen. Se tuottaa kriittistä ja hyödyllistä tietoa Diakin hankkeisiin ja/tai työelämäkumppaneille, OSKE- tai Yhteisöpajoihin.
Opiskelijan opinnäytetyöprosessia ohjataan opinnäytetyöohjausryhmässä.
Suomen kielen ja viestinnän ohjaus tapahtuu erillisellä sähköisellä oppimisalustalla (Suomen kielen ja viestinnän pajat).
Ohjausta tiedonhankintaan opiskelija saa informaatikoilta Diakin kirjastosta.
Employer connections
Oppimistehtävä ja opinnäytetyö toteutuu Diakin OSKE/Yhteisöpajassa ja/tai hankkeessa.
Completion alternatives
Opiskelija soveltaa edellä mainittuja menetelmiä esim. OSKE- ja/tai Yhteisöpajassa ja raportoi KEH1 -vastuuopettajalle. Vaihtoehtoisesta suoritustavasta tulee sopia etukäteen joko toimipaikan KEHI1 vastuuopettajan kanssa tai ko. opintojakson AHOToinnista vastaavan opettajan kanssa.
Valokuvausta ja videiointia koskevan osuuden voi suorittaa myös esimerkiksi osallistumallla sähköisten palveluiden kehittämiseen (mobiiliapplikaatiot, koodaaminen, jne.). Opiskelija tulee keskustella KEHI2 vastuuopettajan kanssa suoritustavasta.
Qualifications
Valmius tuottaa Osallistavan ja tutkivan kehittämisen oppaan (Liitteet->, Opinnäytetyön suunnitelman ohje) mukaan laadittu opinnäytetyön suunnitelma sekä KEHI1 -sisällöt.