Skip to main content

KEH02PS21HKI R and D and innovation work II (2cr)

Code: KEH0202A15S-3056

General information


Enrollment
01.03.2021 - 17.03.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
23.08.2021 - 17.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
EDUCATION
Campus
Helsinki
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 300
Degree programmes
BA in Health Care
BA in Health Care, Diaconal Nursing
BA in Health Care, Public Health Care
Teachers
Titta Riihimäki
Satu Keisala
Course
KEH0202A15S

Unfortunately, no reservations were found for the realization KEH02PS21HKI R and D and innovation work II KEH0202A15S-3056. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Objective

Opiskelija
- osaa arvioida kriittisesti tutkimustietoa ja perustella tekemiään valintoja
- osaa luoda uusia innovatiivisia ratkaisuja sekä kehittämään omaa toimintaansa työelämän muutoksessa
- osaa laatia opinnäytetyön suunnitelman

Content

- tutkimustiedon kriittinen arviointi
- työelämän muutoksen arviointi
- opinnäytetyön suunnitelma
- tutkimusmenetelmät

Materials

Aaltola, J. & Valli, R. (2010 tai uudempi). Ikkunoita tutkimusmetodeihin. virikkeitä aloittelevalle tutkijalle. 1, Metodin valinta ja aineistonkeruu. (3. uud. ja täyd. p. tai uudempi) Jyväskylä: PS-Kustannus.
Saatavuus Diakin kirjastossa
Hirsjärvi, S. & Hurme, H. (2008). Tutkimushaastattelu : teemahaastattelun teoria ja käytäntö. Helsinki: Gaudeamus.
Saatavuus Diakin kirjastoissa
Saatavuus verkkoaineistoon
Mustola, M., Mykkänen, J., Böök, M.L., & Kärjä, A.-V. toim. (2015). Visuaaliset menetelmät lapsuuden- ja nuorisotutkimuksessa. (Nuorisotutkimusverkosto & Nuorisotutkimusseura Julkaisuja Tiede 170). Helsinki: Nuorisotutkimusseura.
Saatavuus Diakin kirjastossa

Teaching methods

Tarkennettu tavoite- ja sisältökuvaus
Opiskelija
- osaa soveltaa havainnointia tai haastattelua tai valokuvausta tai videointia osana osallistavan ja tutkivan kehittämisen prosessia tarkoituksenmukaisella tavalla
- osallistuu Diakin OSKE- tai Yhteisöpajojen kautta Diakin hanketoimintaan ja/tai työelämäkumppanuuksiin
- laatii opinnäytetyön suunnitelman valmiiksi, esittelee sen ot-seminaarissa, jossa hän saa vertaispalautetta ja ohjaajan palautteen sekä hyväksynnän suunnitelmalleen.
- opponoi toisen opiskelija(pari)n opinnäytetyön suunnitelman suullisesti ja kirjallisesti.
Opintosuorituksen kuvaus
Opintosuoritus koostuu opintojakson lähipäivästä, menetelmätyöpajoista, oppimistehtävästä sekä opinnäytetyön ryhmäohjaukseen osallistumisesta.
Lähipäivän pääsisällöt: (i) orientaatio KEHI2 -opintojaksoon; (ii) havainnointi-, haastattelu, valokuvaus ja videointi ammatillisena ja kehittämistyön menetelmänä.
Oppimistehtävässä opiskelija tarkastelee valitsemaansa ilmiötä edellämainituilla menetelmillä. Oppimistehtävää ohjataan menetelmätyöpajoissa.Tarkempi tehtävän ohjeistus löytyy sähköisellä oppimisalustalla,
Oppimistehtävän tulee olla työelämälähtöinen. Se tuottaa kriittistä ja hyödyllistä tietoa Diakin hankkeisiin ja/tai työelämäkumppaneille, OSKE- tai Yhteisöpajoihin.
Opiskelijan opinnäytetyöprosessia ohjataan opinnäytetyöohjausryhmässä.
Suomen kielen ja viestinnän ohjaus tapahtuu erillisellä sähköisellä oppimisalustalla (Suomen kielen ja viestinnän pajat).
Ohjausta tiedonhankintaan opiskelija saa informaatikoilta Diakin kirjastosta.

Employer connections

Oppimistehtävä ja opinnäytetyö toteutuu Diakin OSKE/Yhteisöpajassa ja/tai hankkeessa.

Completion alternatives

Opiskelija soveltaa edellä mainittuja menetelmiä esim. OSKE- ja/tai Yhteisöpajassa ja raportoi KEH1 -vastuuopettajalle. Vaihtoehtoisesta suoritustavasta tulee sopia etukäteen joko toimipaikan KEHI1 vastuuopettajan kanssa tai ko. opintojakson AHOToinnista vastaavan opettajan kanssa.
Valokuvausta ja videiointia koskevan osuuden voi suorittaa myös esimerkiksi osallistumallla sähköisten palveluiden kehittämiseen (mobiiliapplikaatiot, koodaaminen, jne.). Opiskelija tulee keskustella KEHI2 vastuuopettajan kanssa suoritustavasta.

Qualifications

Valmius tuottaa Osallistavan ja tutkivan kehittämisen oppaan (Liitteet->, Opinnäytetyön suunnitelman ohje) mukaan laadittu opinnäytetyön suunnitelma sekä KEHI1 -sisällöt.

Go back to top of page