LMPVK22DIAK Child-centric and multidisciplinary approach in family services (5cr)
Code: LMP0005A18S-3005
General information
- Enrollment
- 13.09.2021 - 05.10.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.02.2022 - 15.04.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Sosiaali- ja kirkonala
- Campus
- Diak joint implementation
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Satu Keisala
- Tarja Isomäki
- Course
- LMP0005A18S
Unfortunately, no reservations were found for the realization LMPVK22DIAK Child-centric and multidisciplinary approach in family services LMP0005A18S-3005. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
•Aloituswebinaari heti opintojakson alussa. Orientaatio opintojaksoon, tehtävien läpikäynti ja aloitusluento. Webinaarit 2, 3 ja 4 sekä päätöswebinaarien ajoituksen näet 15.12 julkaistavasta lukujärjestyksestä.
Opintojakson lopussa opiskelija palauttaa 15-20 minuutin ääni- ja/tai videotallenteen, jossa käsittelee opintojakson sisältöjä annetun ohjeistuksen mukaisesti. Lopussa palautettavassa tallenteessa opiskelija hyödyntää aiemmin tekemiään käsitekarttoja/oppimispäiväkirjoja/äänitallenteita.
Objective
Students will be able to
• take into account families’ diversity in their practice
• recognise the importance of strengthening relationships in families
• demonstrate knowledge of multidisciplinary assessment and support it in their practice
• understand the seamless, continuous and timely nature of support methods and the comprehensive planning of support measures with family involvement
• support children and families in everyday settings (maternity and child health clinics, early childhood education, schools, etc.), in work with families under the Social Welfare Act and in family support and rehabilitation aimed at child protection and supporting families’ agency in accordance with the Child Welfare Act
• understand the role of expertise by experience in planning, practice and assessment
• understand the possibilities of tele-helping in work with families
Content
• Child-centric and multidisciplinary approach in different services and settings
• Family diversity and the strengthening of family relationships
• Multidisciplinary assessment and its role in work with families
• Seamless and continuous family support
• Expertise by experience in work with families
• Tele-helping and innovative solutions for work with families
Location and time
Webinaarit ovat kaikki Diakle oppimisalustalla Zoomissa.
•Aloituswebinaari heti opintojakson alussa. Orientaatio opintojaksoon, tehtävien läpikäynti ja aloitusluento. Webinaarit 2, 3 ja 4 sekä päätöswebinaarien ajoituksen näet 15.12 julkaistavasta lukujärjestyksestä.
Etäjaksojen aikana opiskelija tutustuu kurssimateriaaliin, tekee käsitekarttoja/oppimispäivä-kirjaa/omia tallenteita. Jakson alkupuolella opiskelijat valitsevat itselleen parin, jonka kanssa tekevät työntekijän haastattelun. Nämä kaikki tapahtuvat etänä.
Opiskelija valmistautuu päätöswebinaariin
Päätöswebinaari on opintojakson viimeisellä viikolla. Opiskelijat jaetaan päätöswebinaareissa pienryhmiin. Opiskelija osallistuu toiseen tarjolla olevista päätöswebinaareista.
Opintojakson lopussa opiskelija palauttaa 15-20 minuutin ääni- ja/tai videotallenteen, jossa käsittelee opintojakson sisältöjä annetun ohjeistuksen mukaisesti. Lopussa palautettavassa tallenteessa opiskelija hyödyntää aiemmin tekemiään käsitekarttoja/oppimispäiväkirjoja/äänitallenteita.
Materials
Tarkempi oppimateriaali löytyy kurssialustalta sen avauduttua.
Teaching methods
Opintojakso toteutuu Diakle-oppimisympäristössä. Opintojakso sisältää neljä aikaan sidottua webinaaria sekä päätöswebinaarin. Etäjaksot sisältävät itsenäistä työskentelyä, parityöskentelyä etäyhteyksin, työntekijän haastattelun etäyhteyksin sekä päätöswebinaariin valmistautumiseen.
Opintojakson lopussa opiskelija palauttaa oppimistehtävän, joka toteutetaan ääni- ja/tai videotallenteena. Tallenteen pituus on 15 - 20 minuuttia. Tallenteessa opiskelija hyödyntää opintojakson aikana tekemiään käsitekarttoja/oppimispäiväkirjaa/äänitallenteita ja saamaansa materiaalia. Tallenteesta tulee käydä ilmi lähteet, joiden kautta opiskelija tarkastelee opintojakson sisältöjä. Tarkempi tehtävän ohjeistus ja arviointikriteerit Moodlessa.
Employer connections
Opiskelijat haastattelevat pareittain valitsemaansa työntekijää. Haastattelu toteutetaan etäyhteyksin.
Exam schedules
Ääni- ja/tai videotallenteen palautus opintojakson lopussa.
Completion alternatives
Toteutuksella ei ole vaihtoehtoisia suoritustapoja.
Student workload
Opiskelijan työmäärä on 27 h / opintopiste.
Further information
Opiskelijalla tulisi olla Diakin Perhetyö ja lastensuojelu opintojakso suoritettuna tai perustiedot lastensuojeluprosessista ja perhetyöstä.