TAI02VK21DIAK Story-based work methods (2cr)
Code: TAI0202A17S-3010
General information
- Enrollment
- 07.09.2020 - 30.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 22.03.2021 - 07.05.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Diak joint implementation
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Diaconal Work
- BA of Social Services, Christian Youth Work
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Eija Pehkonen
- Elina Johansson
- Course
- TAI0202A17S
Unfortunately, no reservations were found for the realization TAI02VK21DIAK Story-based work methods TAI0202A17S-3010. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Content scheduling
opiskelija suorittaa opinnot Diaklessa ohjeiden mukaisesti
Objective
Opiskelija
- osaa ohjata ja käyttää tarinallisia ja taidelähtöisiä työskentelytapoja yksittäisten asiakkaiden ja asiakasryhmien kanssa
Content
- tarinallisten ja taidelähtöisten työskentelytapojen suunnittelu
- ohjaus tarinallisella ja taidelähtöisellä työtavalla
- ohjaus sosiaalisen toimijuuden tukena
Location and time
verkkototeutus
Materials
Kaikille pakollinen lähde:
Karjalainen, A L. (toim.) (2019). Luovan toiminnan työtavat. Käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. Keuruu. PS-Kustannus. Saatavalla Diakin kirjastossa e-kirjana https://www.ellibs.com/fi/book/978-952-451-918-2/luovan-toiminnan-tyotavat-kasikirja-sosiaali-ja-terveysalalle
Valinnainen lähde:
Bardy, M., Isotalo, M., Korhonen, P., Haapalainen, R. (toim.) (2007). Taide keskellä elämää. Helsinki: Like.
Bardy, M., Känkänen, P & Konttinen, M. (2005). Omat ja muiden tarinat: Ihmisyyttä vaalimassa. Helsinki: Stakes.
Heinonen, T., Halonen, D & Krah, E. (2019). Expressive Arts for Social Work and Social Change. Canada: Oxford University Press.
Hänninen, V. (1999). Sisäinen tarina, elämä ja muutos.(Acta universitates Tampere, 696). Tampere: Tampereen yliopisto. Saatavilla http://urn.fi/urn:isbn:951-44-5597-5.
Känkänen Päivi. 2013. Taidelähtöiset menetelmät lastensuojelussa: kohti tilaa ja kokemuksia. (Tutkimus / Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, 109). Helsinki: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. (Väitöskirja, Helsingin yliopisto) Saatavilla http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/104494/URN_ISBN_978-952-245-911-4.pdf?sequence=1
Louhela, J. (2015). Narratiivinen ryhmä elämänmuutoksen tukena. Teoksessa P. Näkki & T. Sayed (toim.), Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Helsinki: Edita.
Oppimateriaaleja käytetään oppimistehtävässä soveltuvin osin verkkoalustalla olevien ohjeiden mukaisesti.
Teaching methods
itsenäisesti suoritettava verkko-opiskelija
opiskelija tekee itsenäisesti ohjausharjoituksen
verkkokeskustelu
Employer connections
Voi suorittaa työelämäharjoittelussa.
Student workload
Opiskelija suorittaa opinnot itsenäisesti ja toteuttaa ohjausharjoituksen valitsemassaan paikassa.
Further information
Opintojen suorittamisen edellytyksenä on, että opiskelija on suorittanut Tarinallisuus ja taidelähtöisyys kokemuksena (TAI01) (3op) opinnot tai vastaavat opinnot.
Opinnot voi suorittaa avoin amk ja yamk opintoina. Opinnot soveltuvat terveysalan, sosiaalialan ja kirkon alan opiskelijoille.