Skip to main content

TAI02VK21DIAK Story-based work methods (2cr)

Code: TAI0202A17S-3010

General information


Enrollment
07.09.2020 - 30.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.03.2021 - 07.05.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Diak joint implementation
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
BA of Social Services
BA of Social Services, Diaconal Work
BA of Social Services, Christian Youth Work
BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
Teachers
Eija Pehkonen
Elina Johansson
Course
TAI0202A17S

Unfortunately, no reservations were found for the realization TAI02VK21DIAK Story-based work methods TAI0202A17S-3010. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

0-5

Content scheduling

opiskelija suorittaa opinnot Diaklessa ohjeiden mukaisesti

Objective

Opiskelija
- osaa ohjata ja käyttää tarinallisia ja taidelähtöisiä työskentelytapoja yksittäisten asiakkaiden ja asiakasryhmien kanssa

Content

- tarinallisten ja taidelähtöisten työskentelytapojen suunnittelu
- ohjaus tarinallisella ja taidelähtöisellä työtavalla
- ohjaus sosiaalisen toimijuuden tukena

Location and time

verkkototeutus

Materials

Kaikille pakollinen lähde:
Karjalainen, A L. (toim.) (2019). Luovan toiminnan työtavat. Käsikirja sosiaali- ja terveysalalle. Keuruu. PS-Kustannus. Saatavalla Diakin kirjastossa e-kirjana https://www.ellibs.com/fi/book/978-952-451-918-2/luovan-toiminnan-tyotavat-kasikirja-sosiaali-ja-terveysalalle
Valinnainen lähde:
Bardy, M., Isotalo, M., Korhonen, P., Haapalainen, R. (toim.) (2007). Taide keskellä elämää. Helsinki: Like.
Bardy, M., Känkänen, P & Konttinen, M. (2005). Omat ja muiden tarinat: Ihmisyyttä vaalimassa. Helsinki: Stakes.
Heinonen, T., Halonen, D & Krah, E. (2019). Expressive Arts for Social Work and Social Change. Canada: Oxford University Press.
Hänninen, V. (1999). Sisäinen tarina, elämä ja muutos.(Acta universitates Tampere, 696). Tampere: Tampereen yliopisto. Saatavilla http://urn.fi/urn:isbn:951-44-5597-5.
Känkänen Päivi. 2013. Taidelähtöiset menetelmät lastensuojelussa: kohti tilaa ja kokemuksia. (Tutkimus / Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, 109). Helsinki: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos. (Väitöskirja, Helsingin yliopisto) Saatavilla http://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/104494/URN_ISBN_978-952-245-911-4.pdf?sequence=1
Louhela, J. (2015). Narratiivinen ryhmä elämänmuutoksen tukena. Teoksessa P. Näkki & T. Sayed (toim.), Asiakastyön menetelmiä sosiaalialalla. Helsinki: Edita.
Oppimateriaaleja käytetään oppimistehtävässä soveltuvin osin verkkoalustalla olevien ohjeiden mukaisesti.

Teaching methods

itsenäisesti suoritettava verkko-opiskelija
opiskelija tekee itsenäisesti ohjausharjoituksen
verkkokeskustelu

Employer connections

Voi suorittaa työelämäharjoittelussa.

Student workload

Opiskelija suorittaa opinnot itsenäisesti ja toteuttaa ohjausharjoituksen valitsemassaan paikassa.

Further information

Opintojen suorittamisen edellytyksenä on, että opiskelija on suorittanut Tarinallisuus ja taidelähtöisyys kokemuksena (TAI01) (3op) opinnot tai vastaavat opinnot.
Opinnot voi suorittaa avoin amk ja yamk opintoina. Opinnot soveltuvat terveysalan, sosiaalialan ja kirkon alan opiskelijoille.

Go back to top of page