VAR02MS23HKI/POR Supporting children’s development and learning in early childhood education (5cr)
Code: VAR0205A20S-3006
General information
- Enrollment
- 01.03.2023 - 19.03.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.10.2023 - 10.11.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 3 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Sosiaali- ja kirkonala
- Campus
- Helsinki
- Pori
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 333
- Degree programmes
- BA of Social Services
- BA of Social Services, Christian Early Childhood Education and Care
- Teachers
- Inga Klen
- Sanna Ojala
- Marjaana Marttila
- Course
- VAR0205A20S
Unfortunately, no reservations were found for the realization VAR02MS23HKI/POR Supporting children’s development and learning in early childhood education VAR0205A20S-3006. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
0-5
Objective
Students
• know how to identify growth and development disorders and are familiar with early intervention methods
• are familiar with and know how to apply various support activities to support children’s development and learning
• know how to guide and support children together with the family in the various phases of growth, development and learning while considering and strengthening children’s development level
• are familiar with the basics of children’s socioemotional development and mental health
• know how to use observation and documentation methods
• know how to act in multidisciplinary professional groups within child and family work with key collaboration parties.
Content
• methods of supporting and guiding children’s development and learning
• growth and development disorders and early intervention methods as well as basics of supporting children’s mental health
• observation and documentation methods used in early childhood education
• special early childhood education and multidisciplinary child and family work
Materials
Diakogitentissä tentittävä kirja on: Sajaniemi, N., Suhonen, E., Nislin, M. & Mäkelä, J. 2015. Stressin säätely. PS-kustannus.
Havainnointitehtävä:
Lähdemateriaalina tehtävässä on käytettävä omaan aiheeseen relevantin materiaalin lisäksi Havainnointi ja pedagoginen tuki 3-5 -vuotiaiden lasten varhaiskasvatuksessa. Helsingin kaupungin sosiaalivirasto. Oppaita ja ohjeita. 2008.
Suositeltava materiaali on myös Koivunen & Lehtinen 2015, Kasvu kiikarissa. Se on saatavana e-kirjana; https://diak.finna.fi/Record/diana.106135
Teaching methods
5 op
Dialogitentti, arviointi 1-5
Varhaiskasvatuksen lapsiryhmässä toteutettava havainnointitehtävä, arviointi hyv - hyl
Employer connections
Havainnointitehtävä tehdään autenttisessa varhaiskasvatusympäristössä
Exam schedules
Diakin yleiset uusintatenttipäivät ovat opintojaksolla käytössä.
Student workload
Opintojakso on 5 op ja sen eteneminen ja kuormitus on kuvattu opintojakson Diaklessa viikkotasoisen etenemisen mukaan.
Qualifications
Edellyttää varhaiskasvatustyön peruskäsitteiden ja toimintaympäristöjen tuntemusta
Further information
Opintojakson osallistumisen edellytyksenä on, että opiskelija
osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida lapsilähtöistä pedagogista toimintaa lapselle ja lapsiryhmälle varhaiskasvatuksen keskeiset periaatteet ja tavoitteet huomioiden
osaa rakentaa lapsille yhteisöllisiä ja osallistavia oppimisympäristöjä
tuntee varhaiskasvatusta ohjaavat ja velvoittavat asiakirjat sekä lainsäädännön ja osaa soveltaa niitä
osaa tehdä sitoutuneesti kasvatusyhteistyötä huoltajien kanssa
osaa toimia kulttuuri- ja katsomussensitiivisesti, yhdenvertaisuutta ja moninaisuutta tukien lasten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä
tuntee varhaiskasvatuksen merkityksen ennaltaehkäisevänä lastensuojelu- ja perhetyönä.